اینترپل ۱۵۳ نفر را در ارتباط با خرید‌های جعلی بلیت هواپیما بازداشت کرد

اینترپل ۱۵۳ نفر را در ارتباط با خرید‌های جعلی بلیت هواپیما بازداشت کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پلیس بین‌الملل، اینترپل، در عملیاتی جهانی و فراگیر ۱۵۳ نفر را به ظن دست داشتن در خریدهای جعلی بلیت هواپیما بازداشت کرد.

اینترپل عملیات خود را در ۶۴ کشور و با بررسی ۳۱۲ فقره معامله مشکوک صورت گرفته برای خرید اینترنتی بلیت‌ هواپیما از ۸۴ خط هوایی آغاز کرد.

به گزارش پلیس بین‌الملل افراد بازداشت شده با استفاده از کارت‌های بانکی جعلی یا به سرقت رفته اقدام به خرید‌ بلیت از شرکت‌های هواپیمایی می کردند.

در جریان این عملیات که بین ششم و هشتم ژوئن در جریان بود، پلیس شیوه‌های تازه در جرائم سازمان یافته را کشف کرده است. مجرمان از طریق این شیوه‌ها می‌توانند به بخش‌هایی در فرودگاه‌ها دسترسی داشته باشند که مسیر قاچاق مواد مخدر و جابجایی مهاجران غیرقانونی را برای آنها هموارتر می‌کند.

#GAAD Great partnership EC3Europol</a>, <a href="https://twitter.com/hashtag/EMSC?src=hash">#EMSC</a>, <a href="https://twitter.com/INTERPOL_HQ">INTERPOL_HQ, UNODC</a> <a href="https://twitter.com/AmeripolOrg">AmeripolOrgFrontex</a> <a href="https://twitter.com/iata2press">iata2press, airlines, travel agencies & more pic.twitter.com/nPMMFbyw2k

— Europol (@Europol) 13 juin 2017

تحقیقات پلیس بین‌الملل همچنان ادامه دارد. خریدهای اینترنتی جعلی بلیت‌های هواپیما هر ساله حدود یک میلیارد دلار به شرکت‌های هواپیمایی زیان وارد می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک‌قدم تا حل معمای ناپدید شدن رئیس اینترپل؛ منگ هونگوی کجاست؟

ناپدیدشدن بوئینگ حامل دو ایرانی با «پاسپورت دزدی»؛ از اسرارآمیزترین سانحه هوایی جهان چه می‌دانیم؟

کوچکترین خطوط هوایی ملی در جهان متعلق به کدام کشورها است؟