احتمال مجازات تیم ملی فوتبال قطر از سوی فیفا

احتمال مجازات تیم ملی فوتبال قطر از سوی فیفا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تیم ملی فوتبال قطر به دلیل آن که بازیکنانش در یک بازی رسمی پیراهن‌هایی با نقش امیر این کشور پوشیدند، با خطر مجازات از سوی فیفا روبرو شده است.

بازیکنان قطری که در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفته بودند، پیش از بازی و در هنگام گرم کردن خود در زمین، تی‌شرت‌هایی با نقش شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به تن داشتند. علاوه بر این برچسب‌هایی هم با همین تصویر میان تماشاگران قطری توزیع شده بود.

هدف بازیکنان و تماشاگران قطری از این حرکت نمادین، اعلام حمایت از امیر کشورشان در برابر تحریم خارجی و مقاومت در برابر بحران دیپلماتیک بوده است.

برابر قوانین فدراسیون بین‌المللی فوتبال، پوشیدن یا حمل هر گونه نماد یا پیام سیاسی و مذهبی در میادین و در هنگام بازی‌های رسمی ممنوع است.

در حالی که قطر خود را برای برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌کند، عربستان سعودی و برخی کشورهای دیگر عربی از روز دوشنبه هفته گذشته روابط خود با این کشور را به بهانه حمایت دولت دوحه از تروریسم قطع کردند.

Qatar football team faces FIFA sanction for t-shirts showing support for the country’s Emir at qualifying match https://t.co/srdP42kh80pic.twitter.com/wU3AHJkaN0

— Al Jazeera English (@AJEnglish) 14 juin 2017

مربی تیم ملی قطر استعفا داد

از سوی دیگر مربی اروگوئه‌ای تیم ملی فوتبال قطر روز چهارشنبه دقایقی پس از بازی تیمش با کره جنوبی از مربی‌گری این تیم استعفا داد. این در حالی است که تیم قطر در این بازی با نتیجه غافلگیرکننده ۳ بر ۲ بر تیم قدرتمند کره جنوبی پیروز شده بود.

خورخه فوساتی در کنفرانس مطبوعاتی پس از این بازی گفت که استعفایش ربطی به شرایط سیاسی روز در منطقه ندارد.

شیخ حمد بن خلیفه رئیس فدراسیون فوتبال قطر با اظهار شگفتی از اعلام استعفای فوساتی از احتمال جایگزینی او با فلیکس سانچز، مربی فعلی تیم فوتبال امید قطر خبر داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین شکست آرژانتین پس از قهرمانی در جام جهانی در شب درگیری لیونل مسی

حواشی احتمال اعطای میزبانی جام جهانی به عربستان؛ دیده‌بان حقوق بشر خواستار تجدیدنظر فیفا شد

جام جهانی ۲۰۳۰ در شش کشور و سه قاره برگزار می‌شود؛ عربستان برای میزبانی ۲۰۳۴ اعلام نامزدی کرد