گفتگوی اختصاصی یورونیوز با علیرضا پاکدل، برنده دوازدهین دوره جشنواره «ورد پرس کارتون»

گفتگوی اختصاصی یورونیوز با علیرضا پاکدل، برنده دوازدهین دوره جشنواره «ورد پرس کارتون»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علیرضا پاکدل، کارتونیست ایرانی دو جایزه مهم دوازدهمین دوره جشنواره «ورد پرس کارتون» (جشنواره جهانی کارتونهای مطبوعاتی) را از آن خود کرد.

آگهی

علیرضا پاکدل، کارتونیست ایرانی دو جایزه مهم دوازدهمین دوره جشنواره «ورد پرس کارتون» (جشنواره جهانی کارتونهای مطبوعاتی) را از آن خود کرد. این فستیوال یکی از مهمترین رویدادهای عرصه کارتون و کاریکاتور در سطح جهان است.

یورونیوز پس از مراسم اختتامیه این جشنواره که روز ۲۰ خرداد در شهر کالداس دارینها (واقع در ۹۰ کیلومتری شمال لیسبون) در کشور پرتغال برگزار شد، با علیرضا پاکدل مصاحبه کوتاهی انجام داد.

آقای پاکدل که در این جشنواره، جايزه اول بخش «كارتون سردبيری» و «جايزه بزرگ» اين جشنواره را دريافت کرد، گفت: «خیلی خوشحالم که در این جشنواره خیلی معتبر، “جایزه بزرگ” را کسب کردم. این جوایز را به مردم کشورم، به همسرم و به خانواده ام تقدیم می کنم. امیدوارم بازهم به این جشنواره بیایم. این جوایز همیشه در آرزویم بود. امیدوارم همچنان ایرانی ها به این جشنواره بیایند.»

علیرضا پاکدل در بخش دیگری از سخنانش درباره حضور کارتونیستها و کاریکاتوریستهای ایرانی در جشنواره های معتبر جهانی گفت: «[در ایران] کارتونیست مهم و معتبر داریم و در عرصه کارتون و کاریکاتور، جزء خوبها هستیم. در جهان و در خیلی از فستیوالها جایزه کسب می کنیم. جشنواره ورد پرس کارتون در دوره های قبل هم ایرانی داشته است.»

کارتونیستهای ایرانی دیگر در دوره های پیشین این جشنواره شرکت کرده بودند. محمد علی خلجی در سال ۲۰۱۵ میلادی جایزه سوم مسابقه بین المللی «ورد پرس کارتون» در بخش کارتونهای طنز را از آن خود کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جایزه بزرگ دوازدهمین جشنواره جهانی کارتونهای مطبوعاتی برای علیرضا پاکدل

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان