تیلرسون: آمریکا به دنبال انتقال مسالمت آمیز قدرت در ایران است

تیلرسون: آمریکا به دنبال انتقال مسالمت آمیز قدرت در ایران است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا می گوید سیاست دولت این کشور در قبال ایران «انتقال مسالمت آمیز» قدرت در این کشور است.

وزیر خارجه ایالات متحده که در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان سخن می گفت تاکید کرد که سیاست کشورش در برابر ایران در دست بازبینی است و هنوز به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ارائه نشده است.

رکس تیلرسون با این حال اعلام کرد که آمریکا به نقش ایران در «بی ثبات کردن» منطقه اذعان دارد. او افزود که از نظر کشورش ایران به تامین مالی جنگجویان خارجی، حمایت از گروه حزب الله و اعزام نیروهای شبه نظامی به سوریه، عراق و یمن می پردازد.

بنا به اعلام وزیر خارجه ایالات متحده، واشنگتن اقداماتی را برای رویارویی با «سلطه گری» ایران در دست بررسی دارد. به گفته رکس تیلرسون واشنگتن به طور مستمر به بررسی جنبه ها و پیامدهای مختلف به رسمیت شناختن کل مجموعه سپاه پاسداران ایران به عنوان یک «سازمان تروریستی» ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد سیاست کلی کشورش در قبال تهران مقابله با «سلطه گری» این کشور، محدود کردن توانایی آن در تولید سلاح هسته ای و حرکت در راستای حمایت از عواملی در داخل ایران که به «انتقال مسالمت آمیز» قدرت منجر می شود، خواهد بود.

سخنان روز چهارشنبه وزیر خارجه آمریکا در جلسه پرسش و پاسخ با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و برای دفاع از تخصیص بودجه سال آینده میلادی به وزارتخانه متبوعش ایراد شد. او روز سه شنبه نیز در کمیته روابط خارجی مجلس سنا حضور یافته بود.

رکس تیلرسون روز ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) از آغاز روند بازنگری در سیاست واشنگتن در قبال تهران خبر داده بود. وزیر خارجه آمریکا در آن زمان ضمن انتقاد از توافق برجام اظهار داشته بود که از نظر دولت دونالد ترامپ این توافق نمی تواند از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیلرسون: آمریکا در حال بازنگری جامع سیاست خود در قبال ایران است

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم