تیراندازی ویرجینیا؛ ترامپ از نماینده مجروح عیادت کرد

تیراندازی ویرجینیا؛ ترامپ از نماینده مجروح عیادت کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک فرد مسلح روز چهارشنبه به روی اعضای جمهوریخواه کنگره ایالات متحده آمریکا در جریان تمرین بیسبال در ویرجینیا آتش گشود.

در جریان این تیراندازی چهار نفر از جمله استیو سکالیس نماینده جمهوریخواه کنگره زخمی شدند. وضع جسمی استیو سکالیس که از رهبران جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان محسوب می شود، بحرانی گزارش می شود.

استیو سکالیس که از ناحیه لگن دچار جراحت شده، تحت عمل جراحی قرار گرفته است. با این حال او باید باز هم تحت عمل های جراحی بیشتر قرار گیرد.

فرد مظنون به انجام این تیراندازی که جیمز هاجکینسون، ۶۶ ساله معرفی شده است، به ضرب گلوله پلیس کشته شد. جیمز هاجکینسون یک مرد سفید پوست است که به گفته شاهدان از میان میله های حصاری که زمین تمرین را محصور کرده بود حدود ۵۰ گلوله شلیک کرده است. به گزارش شبکه سی ان ان او در جریان حمله پرسیده است که سیاستمداران حاضر در زمین بازی جمهوریخواه هستند یا دموکرات؟

به گزارش رسانه های آمریکا فرد مهاجم در شبکه های اجتماعی پیام هایی غضبناک بر ضد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و دیگر رهبران جمهوریخواه منتشر کرده بود. برنی سندرز، نامزد رقابت های مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ اعلام کرده است که جیمز هاجکینسون به عنوان داوطلب در کارزار انتخاباتی او فعالیت کرده است. برنی سندرز که هم اکنون عضو سنای آمریکا از ایالت ورمونت است «قویا» تیراندازی روز چهارشنبه را محکوم کرده است.

هنگام وقوع تیراندازی گروهی از قانونگذاران در حال تمرین برای بازی سالانه بیسبال بین دموکرات ها و جمهوریخواهان بودند که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی به این حمله واکنش نشان داد و نوشت که برای استیو سکالیس دعا می کند. او شب گذشته به همراه ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا از استیو سکالیس در بیمارستان عیادت کرد.

Rep. Steve Scalise of Louisiana, a true friend and patriot, was badly injured but will fully recover. Our thoughts and prayers are with him.

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) June 14, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد