جودو: نخستین طلای مکزیک در مسابقات جایزه بزرگ

جودو: نخستین طلای مکزیک در مسابقات جایزه بزرگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخستین روز از رقابت های جودوی جایزه بزرگ مکزیک با کسب نخستین مدال طلای کشور میزبان همراه بود.

آگهی

نخستین روز از رقابت های جودوی جایزه بزرگ مکزیک با کسب نخستین مدال طلای کشور میزبان همراه بود.

لوز اولوِرای مکزیکی در پایان روز نخست این رقابت ها ضمن کسب مدال طلا عنوان بهترین ورزشکار زن را به خود اختصاص داد. اولورا در یک چهارم نهایی وزن منهای ۵۲ کیلوگرم، آنیا استانگار از کشوراسلوونی را از پیش رو برداشت. ورزشکار کشور میزبان در این مسابقه با تکنیک اوچی ماتا حریف خود را سرنگون کرد و با کسب ۳ امتیاز وازاری و در نهایت یک امتیاز ایپون صاحب پیروزی شد.

لوز اولورا برای حضور در یک فینال خانگی موفق شد در مرحله نیمه نهایی آنجلیکا دلگادو از کشور آمریکا را با امتیاز وازاری از پیش رو بردارد. او در دیدار نهایی مقابل سارا منِزِس برزیلی و دارنده مدال طلای بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن قرار گرفت و موفق شد با غلبه بر وی نخستین مدال طلای جودو را در مسابقات گرند پری برای کشورش به ارمغان آورد.

اولورا پس از کسب این مدال ارزشمند احساسش را اینگونه بیان کرد: «مدال مهمی برای مکزیک است زیرا برای نخستین بار در مسابقات جایزه بزرگ بدست آمده است. فکر می کنم برای کودکان کشورم نیز بسیار مهم باشد زیرا می بینند که رویایشان محقق شده است.»

اودت جیوفریدای ایتالیایی دارنده مدال نقره المپیک ریو که برای نخستین بار پس از بازیهای المپیک در یک رویداد مهم جودو شرکت کرده بود موفق شد با امتیاز ایپون، آنیا استانگار اسلونیایی را در دیدار رده بندی از پیش رو بردارد و مدال برنز این وزن را بر گردن آویزد.

اما عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست به فرانسیسکو گاریگوس تعلق گرفت. این جودوکار اسپانیایی که مدال طلای مسابقات گرند اسلم ابوظبی در سال ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد در دیدار نهایی از سد پلیم فِلیپه از برزیل گذشت و صاحب گردن آویز طلا شد. او در فینال حریف خود را در کمتر از سی ثانیه با امتیاز ایپون شکست داد و عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست را بدست آورد. گاریگوس پس از کسب مدال طلا گفت: «قبلا با حریف برزیلی مبارزه کرده بودم. انتظار نبرد سخت تری را داشتم اما در یک لحظه موفق شدم با فنی سریع او را به دام بیاندازم.»

در فینال وزن منهای ۴۸ کیلوگرم زنان، گابریلا شیبانا از برزیل با غلبه بر اندا کاریلو از مکزیک صاحب مدال طلا شد. شیبانا به رغم داشتن یک اخطار بیشتر از حریف مکزیکی با امتیاز وازاری پیروز از میدان خارج شد.

در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان نیز تال فلیکر از اسرائیل، دارنده مدال طلای گرند اسلم باکو و برنز مسابقات جایزه بزرگ دوسلدورف در سال جاری بر سکوی نخست قرار گرفت. او در فینال با دو امتیاز وازاری، آلبرتو مارتین از اسپانیا را مغلوب کرد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوراش: تبدیل کُشتی مردمی و باستانی به یک رشته ورزشی مدرن

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت