آمریکا؛ اعتراض به تبرئه پلیسی که باعث مرگ یک سیاه پوست شد

آمریکا؛ اعتراض به تبرئه پلیسی که باعث مرگ یک سیاه پوست شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

در پی اعلام حکم دادگاه آمریکا مبنی تبرئه پلیس دپارتمان سنت آنتونی در قتل یک جوان سیاه پوست، تظاهرات گسترده ای در شهر سنت پل تین ایالت براه افتاد.

این راهپیمایی اعتراضی با پلاکاردهای جنبش «جان سیاه پوستان اهمیت دارد» جمعه شب بعد از اعلام حکم آغازشد.

حرکت معترضان به سمت ساختمان پارلمان ایالتی موجب بسته شدن اتوبان بین ایالتی شد و نهایتا به درگیری با پلیس انجامید. پلیس تبرئه شده با نام جرونیمو یانز در دادگاه گفته بود که روز ششم ژوئیه سال ۲۰۱۶ در جریان این حادثه وی از ترس جان خود به فیلاندو کاستیل جوان سیاه پوستی شلیک کرد.

A system cannot fail those it was never meant to protect” W.E.B. Du Bois. My God bless the soul of Philando Castile. U won’t be 4gotten! pic.twitter.com/eZLhkJn7OM

— COMMON (@common) June 17, 2017

پس از این واقعه ویدئویی در فیسبوک منتشر شد که در آن دوست دختر فیلاندو چگونگی شلیک پلیس به او را شرح می داد. به گفته این زن، پلیس آنها را به دلیل چراغ شکسته خودرویشان متوقف کرده بود و زمانی که فیلاندو کاستیل مدارک و گواهینامه اش را در می آورده، پلیس به او شلیک کرده است.

یک روز پیش از آن نیز پلیس لوئیزیانا در اقدامی مشابه آلتون استرلینگ سیاهپوست و پدر پنج فرزند را مقابل محوطه یک فروشگاه، به ضرب گلوله از پای در آورده بود . ویدیوی این حادثه نیز در شبک های اجتماعی منتشر شد .
این دو رویداد خشونت آمیز نسبت به رنگین پوستان موج خشم از عملکرد پلیس آمریکا و آغاز جنبش «جان سیاه پوستان اهمیت دارد» را در پی داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود فرماندار نیوجرسی به رفتار تبعیض آمیز پلیس آمریکا در ماجرای دعوای دو نوجوان

ویدئوی جنجالی استفاده پلیس آمریکا از شوکر

پلیس نیویورک یک مرد سیاه‌پوست را با شلیک ده گلوله از پای درآورد