فریادهای پناهجوی افغان در هواپیما

فریادهای پناهجوی افغان در هواپیما
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

این ویدئو توسط یکی از مسافران پرواز شرکت ترکیش ایرلانز از فرودگاه هیتروی لندن به استانبول تهیه بر روی شبکه‌های اجتماعی گذاشته شده است. در این ویدئو فردی که به نظر می رسد به زور سوار هواپیما شده فریاد می زند که افغان است و دولت بریتانیا قصد دارد او را به افغانستان بازگرداند. در کنار این جوان یک مرد قوی هیکل نشسته و دست وی را گرفته، مرد دیگری با موهای سفید نیز سر او را فشار می دهد و به صورتش ضربه می زند که با اعتراض یکی از مسافران روبرو می شود.

ویدئو توسط فردی به نام اعتزاز علی فیلم برداری و بر روی فیسبوک منتشر شده است. وی در شرح ماجرا می گوید: «در پرواز هیترو به استانبول بودم و قصد داشتم برای کمک به پناهجویان سوری به گروهی از داوطلبان بپیوندم. آنجا یک مرد بود که آشکارا به زور سوار هواپیما شده بود ولی مزاحمتی برای کارکنان هواپیما یا افراد دیگر ایجاد نمی کرد. به ناگهان فردی که به نظر می رسید کارمند اداره مهاجرت باشد آمد و با سیلی زدن و فشار دادن صورت برای او مزاحمت فیزیکی ایجاد کرد. بعد از اینکه این فرد را از هواپیما خارج کردند مسافران خیلی ناراحت بودند و اشک می ریختند و از این اتفاق ها خیلی ناراحت بودند چون رفتاری که با او کردند نقض حقوق بشر و بهت آور بود.»

سون اینجل راسموسن، خبرنگار گاردین در افغانستان و پاکستان نیز در این پرواز حضور داشت. او با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت که جوان افغان پس از ۱۰ دقیقه جدال از هواپیما خارج شد. این خبرنگار می نویسد که احتمالا «اعتراض مسافران به کارکنان ترکیش ایرلانز» موجب خروج وی شده است.

At the end, after 10 minutes of fighting, he was removed from the flight. Maybe bc passengers started complaining to Turkish Airlines staff https://t.co/V8kitMKur0

— Sune Engel Rasmussen (@SuneEngel) 17 juin 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دختر سوئدی مدافع پناهجوی افغان به پرداخت جریمه محکوم شد

روکش موتور هواپیمای بوئینگ دقایقی پس از بلند شدن جدا شد

کاهش ارتفاع شدید هواپیمای بوئينگ در آسمان نیوزیلند دست‌کم ۵۰ زخمی برجای گذاشت