آغاز رسمی مذاکرات برکسیت در بروکسل مقر اتحادیه اروپا

آغاز رسمی مذاکرات برکسیت در بروکسل مقر اتحادیه اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما در بروکسل آغاز شد.

آگهی

مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما در بروکسل آغاز شد. میشل بارنیه مسئول هیات مذاکرات اتحادیه اروپا با دولت بریتانیا اعلام کرد خواست اصلی این اتحادیه شفافیت و قطعیت در مذاکرات است.

دیوید دیویس وزیر برکسیت بریتانیا هم گفت که با ذهنیتی مثبت و سازنده به بروکسل آمده است تا هر دو طرف مذاکره به یک توافق پایاپای دست پیدا کنند. وی گفت: «بریتانیا نمی تواند در بازار واحد اروپایی بماند چرا که منافع خود را با توجه به قوانین متفاوت از دست خواهد داد این کشور باید بتواند کنترل بازارهای خود را حفظ کند. باید این حال معاهده تبادل آزاد میان بریتانیا و اتحادیه اروپا همچنان حفظ خواهد شد. معتقدم که طرف مقابل نیز به این موضوع اذعان دارد و این تنها شرط ما برای کسب یک مراوده تجاری آزاد با جهان است.»

میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا گفت: «بریتانیا دیگر حقوق و منافعی که پیشتر داشته را نخواهد داشت. با این حال معتقدم به نفع دو طرف است که بتوانند شریکهای تجاری مهمی باقی بمانند. ۲۷ عضو اتحادیه اروپا باید به توافقی با بریتانیا برسند که ثبات و پایداری این کشور و اتحادیه اروپا را تهدید نکند. ما ۲۷ کشور هستیم که این قدرت زیادی برای مذاکرات به ما خواهد داد.»

دیوید دیویس پیش از آغاز مذاکرات اعلام کرد با ذهنیتی «مثبت و سازنده» این مذاکرات را شروع می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است

جنجال فرهنگی در لهستان؛ مشق شب دانش‌آموزان حذف می‌شود