سخنرانی سالانه ملکه بریتانیا در مراسم آغاز به کار پارلمان این کشور

سخنرانی سالانه ملکه بریتانیا در مراسم آغاز به کار پارلمان این کشور
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا روز چهارشنبه در پارلمان این کشور و در حضور نمایندگان مجلس عوام و مجلس اعیان، سخنرانی سالانه خود را ایراد کرد.

در جریان این سخنرانی که نمادی برای آغاز دوباره کار پارلمان بریتانیا است، ملکه بریتانیا دستور کار دولت ترزا می، نخست وزیر را مورد تأیید قرار داد و خط مشی کاری نمایندگان پارلمان را برای سال پیش رو مشخص کرد.

جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به «برکسیت»، حفظ قدرت اقتصادی این کشور، حمایت از حقوق اقلیتها، امنیت و مقابله جدی با افراط گرایی از محورهای عمده سخنرانی او در این روز بود.

الیزابت دوم با تاکید بر ضرورت حداکثر همکاری میان دولت و پارلمان برای اجرای موفقیت آمیز روند برکسیت گفت: «اولویت دولت من، اطمینان دادن در این باره است که بهترین توافق ممکن برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا انجام شود. وزرای من متعهد هستند تا با پارلمان در موضوعات اداری، تجاری و دیگر موضوعات کار کنند تا گسترده‌ترین اجماع ممکن را در مورد آینده کشور خارج از اتحادیه اروپا بوجود آورند.»

او افزود که قانون گذاران باید سیاستهای ملی جدیدی را در موضوعاتی مانند مهاجرت، تحریم‌های بین المللی، کشاورزی و ماهیگیری تدوین کنند. با این وجود او تاکید کرد که ضروریست همچنان این کشور همکاری عمیق و ویژه‌ای با متحدان اروپایی خود داشته باشد و روابط تجاری جدیدی را در سراسر جهان ایجاد کند.

ملکه بریتانیا گفت: «وزرای من باید اقتصاد را تقویت کنند؛ اقتصادی که از ایجاد اشتغال حمایت کند و با افزایش درآمدهای مالیاتی، امکان سرمایه گذاری در بهداشت عمومی، مدارس و دیگر بخش های خدمات ملی را فراهم آورد.»

او تاکید کرد که دولت باید همزمان با حفظ سطح پایین مالیاتها، امور مالی دولت را بهبود بخشد و به کمک یک استراتژی مدرن و صنعتیِ جدید و با جذب سرمایه گذاری، منجر به رفاه و فرصت آفرینی در سراسر کشور و رشد اقتصادی بریتانیا شود.

او در ادامه گفت که قانون گذاران باید این اطمینان را بوجود آورند که بریتانیا همچنان یک رهبر جهانی در صنایع جدید از جمله خودروهای الکتریکی و ماهواره‌های تجاری باقی خواهد ماند.

ملکه بریتانیا گفت: «دولت من باید با تبعیض جنسیتی در پرداخت دستمزدها و تبعیض‌های نژادی، مذهبی، جنسیتی و همچنین تبعیض به دلیل ناتوانی یا گرایش جنسی مقابله کرده و در این موارد به پیشرفتهای بیشتری دست یابد.»
او یادآور شد که باید در موضوع حمایت از قربانیان خشونت خانگی و سوء استفاده‌ها نیز بار دیگر قانونگذاری شود.

الیزابت دوم همچنین تاکید کرد که تمام تلاش‌ها باید به گونه‌ای باشد تا یک کشور متحدتر بوجود آید؛ کشوری با پیوندهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قوی تر میان انگلستان، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز.

سرمایه گذاری در نیروهای مسلح و عملی کردن تعهدات در قبال ناتو با صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی برای تقویت قدرت دفاعی و همچنین تقویت زیرساختها با هدف افزایش سطح امنیت ملی بخش دیگری از سخنان ملکه بریتانیا را به خود اختصاص داد.
او گفت: «یک کمیسیون مبارزه با افراط گرایی برای حمایت از دولت تشیل خواهد شد تا با ایدئولوژی‌های افراطی در تمام اشکال آن، هم در سراسر جامعه و هم در اینترنت مقابله کند.»

ملکه بریتانیا همچنین با اشاره به حملات لندن و منچستر گفت که دولت باید تدابیری را اتخاذ کند تا پلیس و سرویس‌های امنیتی برای حفظ امنیت مردم تمام ابزار و قدرت لازم را دراختیار داشته باشند.

چکیده ای از این سخنرانی را که بطور زنده به فارسی گزارش شد، در اینجا و در صفحه فیسبوک یورونیوز فارسی مشاهده کنید

تصاویر و گزارش ورود ملکه بریتانیا به مجموعه پارلمان

این سخنرانی که توسط دولت نوشته و توسط ملکه خوانده می شود، یکی از مهمترین رویدادها در تقویم پارلمانی بریتانیا است. دولت بریتانیا سخنرانی سال آینده ملکه را لغو کرده است و به همین دلیل در سخنان امسال ملکه بریتانیا، محورهای کار پارلمان برای دو سال آینده لحاظ می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واقعیت هایی درباره مراسم بازگشایی پارلمان بریتانیا

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان