طالبان ویدئوی تازه‌ای از دو گروگان غربی در افغانستان منتشر کرد

طالبان ویدئوی تازه‌ای از دو گروگان غربی در افغانستان منتشر کرد
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

گروه طالبان افغانستان روز چهارشنبه ویدئویی را از دو گروگان آمریکایی و استرالیایی منتشر کرد. این دو گروگان در ویدئوی منتشر شده از دولت متبوع خود می‌خواهند که برای با گروگانگیران در مورد تبادل اسیران وارد گفتگو شوند تا راه برای آزادی آنها باز شود.

گروگان آمریکایی به نام کوین کینگ، استاد دانشگاه آمریکایی کابل و همکار استرالیایی او تیموتی ویکس در ماه اوت سال گذشته میلادی در نزدیکی این دانشگاه ربوده شدند.

گروگان‌ها در این ویدئو که به گفته خودشان روز ۱۶ ژوئن (۲۶ جوزا) فیلمبرداری شده، رو به دوربین آزادی خود را در قبال آزادی زندانیان طالبان درخواست می‌کنند.

این ویدئو که سندیت و اصالت آن هنوز قابل تأیید نیست، توسط سخنگوی اصلی طالبان منتشر شده و در حال همرسانی در شبکه‌های اجتماعی است.

در ماه ژانویه گذشته نیز ویدئوی مشابهی از همین دو گروگان منتشر شده بود. این همه در شرایطی است که آمریکا در حال آماده‌سازی سیاست جدید خود در افغانستان بوده و قرار است سه تا پنج هزار نیروی نظامی تازه نفس نیز به این کشور گسیل کند.

در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی پنتاگون اعلام کرد ارتش این کشور برای آزادی دو گروگان عملیاتی رزمی را انجام داده اما آن دو نفر در منطقه هدف حمله نبودند.

سال‌هاست که آدم‌ربایی به یکی از بزرگترین مشکلات افغانستان بدل شده و بیشتر قربانیان افغان هستند. بیشتر موارد آدم‌ربایی نیز جنبه جنایی داشته و با هدف اخاذی انجام می‌شود. در عین حال شماری از اتباع خارجی در این کشور با هدف سیاسی ربوده می‌شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شهادت نادر فرماندهان ارشد آمریکایی؛ دولت بایدن مسئول «آشفتگی مرگبار» تخلیه نظامی افغانستان است

گروگانگیران نیجریه ۶۲۰ هزار دلار برای آزادی دانش آموزان ربوده شده طلب کردند

یک تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا به فروش اسرار نظامی در ازای دریافت ۴۲ هزار دلار متهم شد