خبرنگار وال استریت ژورنال به دلیل رابطه مالی با یک تاجر ایرانی اخراج شد

خبرنگار وال استریت ژورنال به دلیل رابطه مالی با یک تاجر ایرانی اخراج شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وال استریت ژورنال از اخراج یکی از خبرنگاران کهنه کار خود به دلیل نادیده گرفتن اصول حرفه ای و ارتباط مالی با یک تاجر و پیمانکار ایرانی- آمریکایی خبر داد.

شرکت داوجونز، که وال استریت ژورنال بخشی از زیر مجموعه آن است و خود تحت نظارت شرکت نیوز کورپوریشن به مدیریت روپرت مرداک اداره می شود در بیانیه ای اعلام کرد: «جی سولومون، خبرنگار امور بین الملل و نویسنده کتابی با موضوع ایران دیگر کارمند وال استریت ژورنال محسوب نمی شود.»

روابط و مناسبات تجاری مشکوک این خبرنگار پس از تحقیق انجام شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس افشا شد.

در بیانیه داو جونز همچنین ضمن ابراز نگرانی از تبعات سوء این ماجرا برای روزنامه وال استریت ژورنال آمده است: «اتهامات مطرح شده در این تحقیق بسیار سنگین است. تحقیقات ما نیز در این زمینه ادامه دارد و معتقدیم آقای سولومون اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری را زیر پا گذاشته و به اعتبار ما نیز لطمه وارد کرده است.»

The Wall Street Journal’s Jay Solomon was fired for becoming entangled in the business dealings of an aviation titan https://t.co/8jIIOHACKj

— The New York Times (@nytimes) 21 juin 2017

بر اساس تحقیق انجام شده توسط آسوشیتدپرس، جی سولومون پیشنهاد سهام از سوی شرکتی به مالکیت فرهاد عظیما، تاجر و سرمایه داری متولد ایران دریافت کرده که پیش تر با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا در ارتباط بوده است.

این در حالیست که جی سولومون داشتن هرگونه ارتباط مالی با فرهاد عظیما را تکذیب کرده است.

جی سولومون، خبرنگاران مجرب و کهنه کار آمریکایی طی دو دهه اخیر گزارشهایی در آسیا، آفریقا و بخصوص خاورمیانه تهیه کرده و سه بار نیز در فهرست نامزدان دریافت جایزه پولیتزر قرار گرفته بود.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی یک منبع اینترنتی، وی نخستین خبرنگار آمریکایی است که به افشای محتوای نشستهای محرمانه میان آمریکا و ایران بر سر مسائل هسته ای پرداخت. این نشست ها زمینه ساز مذاکراتی بود که راه را برای دستیابی به توافقی در سال ۲۰۱۵ هموار کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

پیام نوروزی جو بایدن: آمریکا در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد