ترامپ: در مورد دخالت روسیه باید سراغ اوباما رفت نه من

ترامپ: در مورد دخالت روسیه باید سراغ اوباما رفت نه من
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پس از آنکه روز جمعه روزنامه واشنگتن پست گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه باراک اوباما از ماه ها قبل از انتخابات زیاست جمهوری در جریان تلاش ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا بوده، ماجرای تحقیق در مورد دخالت روسیه ابعاد تازه‌ای یافته است.

مقاله واشنگتن پست به گزارشی از سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا استناد کرده که می گوید در اوت سال ۲۰۱۶ طی نامه‌ای فوق سری به باراک اوباما رئیس جمهور وقت اطلاع داده که پوتین شخصا دستور تاثیرگذاری بر انتخابات را صادر کرده است.

دونالد ترامپ روز شنبه در توییتر خود این پرسش را مطرح کرده که اکنون که مشخص شده اوباما چندماه قبل از انتخابات از این مساله اطلاع داشته، چرا به عنوان رئیس جمهور وقت اقدامی نکرده است؟

البته گزارش سازمان سیا به این پرسش پاسخ داده و گفته در حالی که آقای اوباما طرح هایی را برای مقابله با تصمیم پوتین در نظر داشته اما برای پیشگیری از لطمه دیدن اعتماد عمومی به انتخابات، از آشکار کردن این موضوع خودداری کرده است. این گزارش نگرانی اوباما از اینکه خود وی متهم به تلاش برای مداخله در انتخابات نشود را عامل اصلی فاش نکردن خبر دخالت روسیه دانسته است.

واشنگتن پست در مورد تلاش مستقل اوباما پس از دریافت خبر تصمیم پوتین به مداخله در انتخابات آمریکا، به چند اقدام مشخص اشاره می کند که از جمله تصویب تحریم هایی علیه مسکو، دستور ساختن تسلیحات سایبری برای جنگ سایبری علیه روسیه و اقداماتی برای بدنام کردن پوتین است. اینها اقداماتی است که به گفته یکی از مقامات دولت اوباما ناچیز بوده و در حقیقت دولت اوباما در مقابله با تصمیم رئیس جمهری روسیه دچاردرماندگی شده است.

پنج ماه است که پرونده تحقیق در مورد تاثیرگذاری روسیه بر انتخابات آمریکا، یکی از مهمترین مشغله ها و نگرانی های کنگره آمریکا و چند نهاد مختلف اطلاعاتی و قضایی این کشور است و تاکنون اخراج جیمز کومی رئیس سابق اف‌بی‌آی تنها یکی از رویدادهای مربوط به این پرونده بوده است.

شاید به همین دلیل است که دونالد ترامپ همواره با بدبینی به اخبار مربوط به تحقیق در این زمینه و رویکرد رسانه ها نسبت به آن برخورد کرده و در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز گفته است که اگر اوباما چنین خبری داشته می توانسته دست کم کاری انجام دهد اما چنین چیزی را مشاهده نمی کنی و این آزاردهنده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد