دادگاه فرانسه عاشق پناهجوی ایرانی را مجرم شناخت

دادگاه فرانسه عاشق پناهجوی ایرانی را مجرم شناخت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

دادگاهی در فرانسه روز سه شنبه زنی فرانسوی را که عاشق یک پناهجوی ایرانی شده و به او برای مهاجرت به بریتانیا کمک کرده بود مجرم شناخت اما او را مستحق مجازات تشخیص نداد.

بئاتریس اوره که پیش از آشنایی با مختار، پناهجوی ایرانی در بندر کاله از طرفداران حزب راست افراطی «جبهه ملی» فرانسه بود به این پناهجوی ۳۴ ساله کمک کرد تا از مرز عبور کند و به خواست خود که همانا رسیدن به خاک بریتانیا بود برسد.

او می گوید: «می دانستم که نباید کمکش کنم اما نمی دانستم که چنین پیامدهایی در انتظارم خواهد بود. آنچه بیش از هر چیز آزارم می دهد استفاده از اصطلاح شرکت در یک باند سازمان یافته است. اینکه مرا در ردیف افرادی قرار داده اند که با دریافت پول انسانها را از مرز عبور داده اند و از رنج و محنت آنها سوء استفاده کرده اند.»

بئاتریس از اولین تلاقی نگاه خود با مختار می گوید و از این در همان نگاه اول نگاه هایشان در هم گره خورد.

می گوید:«همدیگر را نگاه کردیم و چیزی در همان آن رخ داد. بعد از آن، آنوقت که او چای درست می کرد، نگاهم را از او می گرفتم، دقیقا بخاطر این که از اینکه می دیدیم این مردها لبانشان را دوخته اند گریه ام می گرفت و به خودم می گفتم، چطور ممکن است که کسی این کار را با خود بکند و لبانش را بدوزد.»

بتاتریس می گوید وقتی فهمید که مختار صحیح و سالم به بریتانیا رسیده است، نفسی راحت کشید. می گوید:«شروع کردم به خواندن روزنامه های انگلیسی زبان و در یکی از آنها خبری را خواندم، سه ایرانی در وسط دریا نجات داده شدند، در آبهای بریتانیا،..به خود گفتم صبح آن روز هیچ ایرانی دیگری به جز آن سه نفر راهی دریا نشدند. نفس راحتی کشیدم، رسیدند، آنها زنده اند.»

کتابی نیز تحت عنوان «کاله؛ عشق من» با موضوع عشق بئاتریس و مختار منتشر شده است. بئاتریس اوره اولین بار مختار را در سال ۲۰۱۶ میلادی ملاقات کرد. مختار از برنامه خود برای مهاجرت به بریتانیا منصرف نشد و در نهایت به کمک بئاتریس به همراه دو ایرانی دیگر با قایق خود را به بریتانیا رساند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها