ترزا می: شهروندان اروپایی پس از برکسیت مجبور به ترک بریتانیا نیستند

ترزا می: شهروندان اروپایی پس از برکسیت مجبور به ترک بریتانیا نیستند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا می گوید شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که ساکن بریتانیا هستند پس از برکسیت مجبور به ترک این کشور نخواهند بود.

نخست وزیر بریتانیا به شهروندان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ساکن بریتانیا اطمینان داد که «مایلیم شما در بریتانیا بمانید». ترزا می همچنین در سخنان خود که در مجلس عوام ایراد شد از حقوق برابر مهاجران اروپایی با شهروندان بریتانیایی و کسب «وضعیت مشخص» برای آنها سخن گفت.

بنا به جزئیات طرح پیشنهادی ترزا می آن دسته از شهروندان اروپایی که سابقه پنج سال اقامت قانونی در بریتانیا را دارند در زمینه اقامت، اشتغال، بهداشت و درمان، رفاه اجتماعی و بازنشستگی حقوقی مشابه شهروندان بریتانیایی خواهند داشت.

با این حال شهروندان اروپایی در صورت تمایل اعضای خانواده شان برای پیوستن به آنها باید مشابه شهروندان بریتانیایی اقدام کنند. هر چند ممکن است مقررات جداگانه ای برای این افراد در توافق برکسیت در نظر گرفته شود.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در واکنش به سخنان ترزا می از خط مشی نخست وزیر در مذاکرات برکسیت انتقاد کرد. به گفته جرمی کوربین بریتانیا به «رویکردی جدید» در این مذاکرات نیاز دارد.

مذاکرات بین لندن و بروکسل در مورد برکسیت از روز ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) آغاز شده است. دیوید دیویس، وزیر برکسیت در کابینه ترزا می نماینده بریتانیا در مذاکرات برکسیت با میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت