انتقاد کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل از نخست وزیر بریتانیا

انتقاد کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل از نخست وزیر بریتانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

زید رعد حسین، کمیسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه از برخی سیاست‌های حقوق بشری رئیسان دولت‌های بریتانیا، آمریکا و فیلیپین انتقاد کرد.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در جریان مبارزات انتخاباتی گفته بود که اگر مقررات حقوق بشر مانع مبارزه با تروریسم شود آنها را عوض می کند. در مقابل عالی‌ترین مقام حقوق بشری سازمان ملل این سخنان را «هدیه ای برای کسانی که به بهانه مبارزه با تروریسم بی‌شرمانه حقوق بشر را زیرپا می گذارند» خواند و تاکید کرد که این سخنان به هر دلیلی که بیان شده باشد تاسف بار است.

وی همچنین با اشاره به فرمان ممنوعیت ورود اتباع چند کشور عمدتا مسلمان نشین به آمریکا عملکرد دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت که سیاست‌های او «بیش از اینکه ایدئولوژی‌های تکفیری و افراطی را هدف دهد به نارضایتی عمومی دامن زده است.»

وی در بخش دیگری از سخنانش به شدت عملکرد رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین را مورد انتقاد قرار داد. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به شکنجه و موارد متعدد نقض حقوق بشر در فیلیپین از رئیس جمهوری این کشور به عنوان «فردی که تابوها را شکسته است» یاد کرد.

او در پایان سخنان خود از سیاستمدارانی که حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را کوچک می شمارند و نسبت به عواقب سیاست های سختگیرانه اقتصادی بی تفاوتند انتقاد کرد.

آقای حسین در سخنرانی اش که «آیا حقوق بین الملل بشر در خطر است؟» نام داشت، مهمترین دغدغه‌های حقوق بشری جهان را مورد بررسی قرار داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش در دریای جنوبی چین؛ رئیس‌جمهوری فیلیپین به پکن هشدار داد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد