مراسم سالگرد درگذشت کیارستمی لغو شد

مراسم سالگرد درگذشت کیارستمی لغو شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حراست دانشگاه شهید بهشتی با برپایی مراسمی برای گرامی‌داشت یاد عباس کیارستمی، فیلم‌ساز برنده نخل طلای جشنواره کن مخالفت کرد. بر این اساس برنامه‌ای که قرار بود در مرکز همایش‌های این دانشگاه برگزار شود منتفی اعلام شد.

بهمن فرزند عباس کیارستمی ضمن تائید این خبر گفته در مراسمی که قرار بود همزمان با سالگرد درگذشت پدرش برگزار شود، خانواده وی خواستار شفاف‌سازی پرونده پزشکی او شده بودند.

بهمن کیارستمی در نامه‌ای وزیر بهداشت، معاون کل وزارت بهداشت، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور را برای حضور و سخنرانی دعوت کرده بود.

وی به ایسنا گفت: «مخالفت دانشگاه با برگزاری مراسم ما را مطمئن کرد که همچنان ترجیح داده می‌شود این پرونده مسکوت بماند و گزارشی درباره آنچه در سال گذشته به مرگ کیارستمی ختم شد، ارائه نشود.»

همزمان با فرارسیدن سالگرد درگذشت عباس کیارستمی، نشر نظر کتابی را با نام «مرگ و دیگر هیچ» منتشر می‌کند. در این کتاب یادداشت‌های این فیلم‌ساز که در زمان ساخت «طعم گیلاس» در یک سررسید نوشته شده بود، منتشر می‌شود. به گفته فرزند وی «تمامی یادداشت‌ها بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی و عینا از این سررسید اسکن شده و با دستخط خودش در کتاب درج شده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حکم قطعی برای پزشک عباس کیارستمی صادر شد

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟