دادگاهی در روسیه هر پنج مظنون قتل بوریس نمتسوف را گناهکار شناخت

دادگاهی در روسیه هر پنج مظنون قتل بوریس نمتسوف را گناهکار شناخت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در حالی که دادگاهی در روسیه روز پنجشنبه ۲۹ ژوئیه هر پنج متهم پرونده قتل بوریس نمتسوف، مخالف سرسخت ولادیمیر پوتین، را مقصر شناخت و محکوم کرد، اما یک سیاستمدار متحد نمتسوف می گوید تحقیقات دادگاه پوششی برای جلوگیری از مطرح شدن آمران قتل بوده است.

بوریس نمتسوف روز ۲۷ فوریه ۲۰۱۵ در حالیکه روی پلی در نزدیکی کاخ کرملین همراه آنا دوریتسکا دوست دختر اوکراینی خود قدم می زد، از پشت سر مورد هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. آنا دوریتسکا در تحقیقات گفت که ضارب را ندیده اما پس از قتل نمتسوف اتومبیلی با رنگ روشن را دیده که به سرعت از محل دور شده است.

روز هفتم مارس ۲۰۱۵، پلیس روسیه زئور دادایف، معاون سابق فرماندهی پلیس چچن را به همراه چهار نفر دیگر بازداشت کرد و یک روز بعد دادگاهی در مسکو گفت که وی اعتراف کرده که در تیراندازی به نمتسوف دست داشته است.

بوریس نمتسوف معاون نخست وزیر سابق روسیه و از منتقدان سرشناس پوتین بود و به همین دلیل همفکران او در مورد قتل وی از همان ابتدا انگشت اتهام را متوجه کاخ کرملین کردند. نمتسوف ابتدا از دوستان رئیس جمهوری روسیه بود و کاخ کرملین دخالت داشتن در قتل او را همواره رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزاران نفر در سالگرد قتل بوریس نمتسوف خواستار خروج پوتین از قدرت شدند

رهبران غربی پیروزی پوتین در «شبه انتخابات» روسیه را «غیرقانونی» خواندند؛‌ واکنش متحدان چه بود؟

روز آخر رای‌گیری در روسیه زیر سایه حملات پهپادی اوکراین و حرکت اعتراضی مخالفان پوتین