خزانه‌دار واتیکان متهم به سو‌ءاستفاده جنسی شد

خزانه‌دار واتیکان متهم به سو‌ءاستفاده جنسی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کاردینال جورج پل، خزانه‌دار واتیکان و از چهره‌های مطرح کلیسای کاتولیک استرالیا که متهم به جرایم جنسی است، گفته از سمت خود استعفا نمی دهد اما واتیکان را ترک می کند به استرالیا بر می گردد تا از خود در برابر اتهامات وارده دفاع کند.

پلیس ایالت ویکتوریا گفته است که این اتهامات مربوط به ادعاهایی بر سر «حوادثی تاریخی» است.

کاردینال پل که سومین مقام رسمی کلیسای کاتولیک است این اتهامات را رد کرده است. پیشتر کلیسای کاتولیک استرالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وی به زودی به استرالیا بازخواهد گشت.

وی به مدت دو دهه در مباحثی جنجال برانگیز مانند همجنس‌گرایی، ایدز و پژوهش درباره سلول‌های بنیادی برای دفاع از نظر کلیسای کاتولیک پیشگام بوده است. علاوه بر این، در پاسخ‌گویی رسمی کلیسا به ادعاهایی درباره سوءاستفاده جنسی در میان مقامات این نهاد مذهبی در استرالیا نقش به سزایی داشته است.

دادستانی استرالیا ماه گذشته میلادی توصیه کرده بود تا علیه این مقام مذهبی اعلام جرم شود. وی با اتهامات متفاوت و نیز شکایت متعددی رو به رو است. هنوز این شکایات افشا نشده است.

بازگشت کاردینال پل به استرالیا و حضورش در دادگاه، یکی از اتفاق‌های مهم نه تنها در استرالیا بلکه برای کلیسای کاتولیک در جهان خواهد بود. پلیس ایالت ویکتوریا اطمینان داده است که روند تحقیق و دادرسی در این پرونده تفاوتی با پرونده‌های مشابه دیگر ندارد.

در حال حاضر نمایندگان حقوقی کاردینال پل در ملبورن در جریان اتهامات مطرح شده قرار گرفته‌اند و از وی خواسته خواهد شد که هجدهم ژوئیه در دادگاه حضور یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گله راهبه‌های واتیکان از ساختار مردانه کلیسا

جاسیندا آردرن در تصمیم ناگهانی از نخست وزیری نیوزیلند کناره‌گیری می‌کند

جدال غرب و چین در اقیانوس آرام؛ چرا جزایر سلیمان مهم است؟