وزیر خارجه آلمان: مهاجران "فرصت" هستند

وزیر خارجه آلمان: مهاجران "فرصت" هستند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان در جریان دهمین نشست بین المللی مهاجران و توسعه که با حضور نمایندگانی از ۱۴۰ کشور در برلین برگزار شد از شرکت کنندگان خواست به مهاجران به عنوان یک فرصت بنگرند و بر این اساس سیاستهای خود را در قبال آنها تغییر دهند.

او گفت: «داشتن یک سیاست مهاجرتی موفق تنها به معنای ممنوعیت ورود مهاجران نیست بلکه می توان قوانینی را وضع کرد که به ما اجازه دهد تا به مهاجران همچون یک فرصت نگاه کنیم؛ نه صرفا به دلایل اخلاقی بلکه به دلیل مزایای اقتصادی که این کار به همراه دارد.»

آقای گابریل همچنین با اشاره به کانادا به عنوان یک نمونه موفق گفت که آلمان در موضوع پذیرش مهاجران، نیاز به مقرراتی مدرن و متناسب با تقاضاهای این کشور دارد.

بنا بر آماری که در فوریه سال ۲۰۱۷ میلادی منشتر شد، آلمان طی هجده ماه گذشته بیش از یک میلیون مهاجر را که از درگیری‌های سوریه، عراق و افغانستان گریخته بودند پذیرفته است.

دولت ایتالیا نیز روز چهارشنبه بار دیگر از اتحادیه اروپا خواست تا به این کشور در موضوع کنترل ورود مهاجران آفریقایی کمک کند. ایتالیا حتی تهدید کرد در صورت عدم افزایش همکاری ها، این کشور بندرهای خود را به روی کشتی‌های نجات مهاجران خواهد بست.

در سال جاری میلادی بیش از ۷۳ هزار مهاجر وارد ایتالیا شدند و رم اعلام کرد که وضعیت هم اکنون برای این کشور غیرقابل تحمل شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند

واکنش عفو بین‌الملل به لایحه «ترامپی» دولت استرالیا؛ آیا سفر و مهاجرت ایرانیان ممنوع می‌شود؟

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی