تعریفی جدید از خانواده در فرمان مهاجرتی ترامپ

تعریفی جدید از خانواده در فرمان مهاجرتی ترامپ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دیوان عالی آمریکا روز سه شنبه گذشته با اجرای بخشی از فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا موافقت کرد، حکمی که یک پیروزی نسبی برای وی توصیف می شود.

فرمان جدید آقای ترامپ صدور روادید آمریکا برای اتباع ۶ کشور مسلمان از جمله ایران را بمدت ۹۰ روز و ورود کلیه پناهجویان به خاک آمریکا را بمدت ۱۲۰ روز ممنوع می کند. در این فرمان و در موارد خاص استثناهایی در نظر گرفته شده است.

اجازه ورود به خانواده و بستگان درجه یک از جمله این موارد خاص است اما تعریف از بستگان درجه یک در این فرمان و برای صدور روادید به بحثی نو در رابطه با فرمان جنجالی دونالد ترامپ تبدیل شده است.

در فرمان جدید تعریف دقیق از خانواده چیست؟

در دستورالعمل وزارت امور خارجه آمریکا اعضا و بستگان نزدیک و درجه یک؛ والدین، همسر، کودک، فرزند پسر یا دختر بالغ، داماد و عروس، خواهر و برادر و نیز اعضای ناتنی خانواده تعریف شده است.

نامزد، پدربزرگ و مادربزرگ، نوه، عمه، عمو، دایی، خواهرزاده، پسرعمو و پسردایی اما بستگان درجه یک تعریف نشده اند و بنابراین نمی توانند ویزای آمریکا را دریافت کنند و به دیدار بستگان و عزیزان خود بروند.

فرمان مهاجرتی ترامپ اعتراض و واکنش بسیاری را در داخل و خارج آمریکا برانگیخته است. گروهی از فعالان بار دیگر روز پنجشنبه در اعتراض به فرمان آقای ترامپ در فرودگاه جان اف کندی نیویورک تجمع کردند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد