شکست مرد شماره یک جهان در دومین روز تورنمنت جودوی چین

شکست مرد شماره یک جهان در دومین روز تورنمنت جودوی چین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در دومین روز از مسابقات جودوی جایزه بزرگ چین که دو ماه پیش از رقابت های قهرمانی جهان برگزار می شود برندگان چهار وزن دیگر این تورنمنت به روی سکو رفتند.

آگهی

در دومین روز از مسابقات جودوی جایزه بزرگ چین که دو ماه پیش از رقابت های قهرمانی جهان برگزار می شود برندگان چهار وزن دیگر این تورنمنت به روی سکو رفتند.

* بهترین فن روز دوم گرند پری پکن به حرکتی تعلق گرفت که ماگدالنا کرساکووا، جودوکار اتریشی مقابل حریفش اکاترینا والکوای روس در دیدار رده بندی وزن منهای ۶۳ کیلوگرم انجام داد. این فن امتیاز ایپون و در نهایت مدال برنز این وزن را برای کرساکوا به همراه داشت. این جودوکار اتریشی پیشتر مدال طلای مسابقات جایزه بزرگ تفلیس در سال جاری را نیز به کارنامه اش افزوده است. - میکو تاشیرو، جودوکار ژاپنی که در همین وزن موفق شد مدال طلا را از آن خود کند به عنوان بهترین ورزشکار زن روز دوم این تورنمنت شناخته شد.

تاشیرو در دور نخست لی، حریف چینی خود را در کمتر از ده ثانیه با فن اوچی ماتا و امتیاز ایپون از پیش رو برداشت و پس از غلبه بر حریفانی از استرالیا و کره جنوبی راهی دیدار نهایی شد.

او در فینال کاترین اونترورزاخر از اتریش را پیش رو داشت که مدال طلای گرند پری آنتالیا در سال جاری و نیز طلای گرند اسلم باکو در سال گذشته را در کارنامه اش به ثبت رسانده بود. اولین امتیاز این دیدار را اونترورزاخر دریافت کرد اما تاشیرو بلافاصه با کسب امتیاز وازاری آنرا جبران کرد. در ادامه اونترورزاخر به دلیل تماس با پاهای توشیرو در حملات خود اخطار سوم را دریافت و نتیجه مسابقه را به حریف واگدار کرد.

  • عنوان بهترین ورزشکار مرد نیز به سایینجی ریگالا از کشور چین تعلق گرفت که موفق شد مدال طلای وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان را از آن خود کند.

این ورزشکار چینی که مدال طلای گرند پری اولان باتور را در کارنامه دارد در این تورنمنت بسیار درخشان ظاهر شد. او پس از غلبه بر یاکوب یچمینک از جمهوری چک در دور نخست، حریفانی از مفولستان و بلژیک را از پیش رو برداشت و راه دیدار پایانی شد. سایینجی ریگالا در فینال مقابل آرتور مارگلیدون کانادایی، صاحب دو مدال طلا از مسابقات قهرمانی پان امریکن قرار گرفت و به رغم دریافت یک اخطار موفق شد با امتیاز وازاری حریفش را شکست دهد و بر سکوی نخست این وزن بایستد.

او احساسش را از دریافت مدال طلا اینگونه ابراز کرد: «امروز استرس زیادی داشتم زیرا حس می کردم که توان بردن مدال طلا را اینجا در کشورم دارم. بسیاری از جوانان و نوجوانان چشم به من دوخته بودند و با اشتیاق فراوان رقابت های جودو را دنبال می کردند. آنها بسیار علاقه دارند این ورزش را کشف کنند.»

  • اما اتفاق روز را آنتوان ولوا فورتیه دیگر ورزشکار کانادایی رقم زد. او در دیدار نهایی وزن منهای ۸۱ کیلوگرم مردان درخشان ظاهر شد و توانست الن خوبتسوف روس، مرد شماره یک جهان و قهرمان اروپا را از پیش رو برداد. آنتوان ولوا فورتیه در فینال با امتیاز وازاری حریف نامدار خود را شکست داد و بر سکوی نخست این وزن ایستاد.

فورتیه پس از دریافت مدال طلا گفت: «بسیار حس خوبی دارم به خصوص وقتی پس از کسب آمادگی لازم توانستم قهرمان جان را شکست دهم. من اوایل سال یک عمل جراحی داشتم و خوشبختانه توانستم به خوبی خود را شرایط مسابقه قرار دهم. بعلاوه پیروزی و شنیدن سرود ملی در روز جشن ملی کانادا بسیار خاص و جالب است.»

  • در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم زنان نیز نائیکو مائدا از ژاپن دومین طلای روز دوم مسابقات را نصیب کشورش کرد. او در فینال سئونگیون کیم، حریف کره ای را با امتیاز ایپون مغلوب کرد و بر روی سکوی نخست قرار گرفت.

این تورنمنت روز یکشنبه با انجام رقابت های پنج وزن پایانی به اتمام می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها