انتقاد ترامپ از خودداری بیشتر ایالتها از ارائه اطلاعات رای دهندگان

انتقاد ترامپ از خودداری بیشتر ایالتها از ارائه اطلاعات رای دهندگان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تعداد زیادی از ایالتهای آمریکا درخواست هیئت بررسی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی برای ارائه اطلاعات رای دهندگان را رد کردند.

این اطلاعات شامل نام، نشانی پستی، شماره ملی، تاریخ تولد و حتی گرایش و حزب سیاسی و تاریخچه رای در انتخاباتهای پیشین می شد. بیش از بیست ایالت از جمله ویرجینیا، کالیفرنیا، نیویورک و ماساچوست این اقدام را غیرضروری و تجاوز به حریم خصوصی خواندند.

رد درخواست هیئت تحقیقات از سوی مقامات ایالت ها باعث خشم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده شده است. وی روز شنبه در حساب تويیتری خود نوشت: «خیلی از ایالت ها دادن اطلاعات در مورد تقلب مشخص به هیئت را رد کره اند. چه چیزی را می خواهند پنهان کنند؟ »

Numerous states are refusing to give information to the very distinguished VOTER FRAUD PANEL. What are they trying to hide?

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) July 1, 2017

این هیئت بررسی پس از ادعای دونالد ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا در مورد تقلب در انتخابات نوامبر سال ۲۰۱۶ تشکیل شد.

آقای ترامپ که از طریق رای اعضای کالج انتخاباتی (کالج الکترال) پیروز انتخاب شد، برتری هیلاری کلینتون با حدود سه میلیون رای بیشتر و موفقیت این نامزد دموکرات در کسب آرای مردمی را تقلب و کلاهبرداری انتخاباتی خوانده بود.

دونالد ترامپ گفته بود: «آنهایی که برای رای دهی در دو ایالت ثبت نام کرده، یا غیرقانونی در انتخابات شرکت کرده اند و یا آرای افرادی که در قید حیات نیستند و بنامشان رای داده شده است، کانون این تحقیق خواهند بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟