چشم انداز بازار گیاه شاه دانه، منبع ماری جوآنا در آلمان

چشم انداز بازار گیاه شاه دانه، منبع ماری جوآنا در آلمان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کسب و کار ماری جوآنا و گیاه شاه دانه در اروپا در انتظار چشم انداز تازه ای است.

ماه گذشته در آلمان نماشگاه بزرگ محصولات گیاه شاه دانه با نام «مری جین برلین» برگزار شد.۱۵۰ شرکت کننده از سراسر جهان محصولات خود را دراین نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

در سه روز برگزاری، این نمایشگاه هزاران بازدید کننده داشت. بسیاری از این بازدیدکنندگان بدنبال فرصت تجاری جدید برای کار و سرمایه گذاری بودند.

مواد غذایی حاوی این گیاه که از آن مواد مخدری چون ماری جوآنا نیز برداشت می شود، در سالهای اخیر رونق بسیاری یافته است. همچنین از شاه دانه در صنعت لوازم آرایشی و تولید البسه نیز استفاده می شود.

از این گیاه در موارد درمان و پزشکی نیز استفاده می شود. مواد دارویی ای که با ماری جوآنا تهیه می شوند و مصرف آنها غیر استنشاقی است.

Support for Legalization of Medical Marijuana is Higher Than Ever https://t.co/4hbeMk8ZGG#MME#marijuana#cannabis#Marijuana#cbdpic.twitter.com/jKWzIsOjFZ

— MME (@THEMMEXCHANGE) July 2, 2017

آلمان قرار است از سال ۲۰۱۹ مصرف دارویی ماری جوآنا را قانونی کند. جورج وورت، مدیر موسسه کانابیس (شاه دانه) آلمان در اینباره گفت: «شاه دانه بعنوان محصول مصرفی در جامعه پذیرفته شده و بنابراین نمایش مصرف درست آن طبیعی است.»

واردات ماری جوآنا و کشت آن در آلمان غیر قانونی است. اما در ۵۰ کیلومتری شمال شرق پایتخت می توانید یک تولید کننده قانونی شاه دانه پیدا کنید که بوته های شاهدانه ای با درصد پایین مخدر می کارد و مصرف برگ های آنها عاشقان ماری جوآنا را نا امید میکند. صاحب این مزرعه، شاه دانه را گیاهی می داند که نیاز به آفت زدایی ندارد و قرن ها از آن در بافتن ریسمانها و الیاف لباس استفاده می شده تا اینکه مصرف آن بعنوان مواد مخدر باعث غیر قانونی شدن کشت این گیاه شده است. قانونی کردن مصرف دارویی ماری جوآنا چالشی که است که کشورهای اروپایی را در سالهای اخیر درگیر خود کرده است.

بسیاری امیدوارند که با قانونی شدن کشت آن، نه تنها دست کارتل های مواد مخدر کوتاه شود و بازاری سالم ایجاد نماید بلکه تحقیقات پزشکی و مصرف دارویی آن به بهبود حال بیماران کمک کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مصرف ماری‌جوانای سنتزی ۲۵ نیویورکی را روانه بیمارستان کرد

موافقت پارلمان هلند با کشت ماری جوانا

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟