شرکت ملی نفت ایران: با دهها شرکت اروپایی در حال مذاکره ایم

شرکت ملی نفت ایران: با دهها شرکت اروپایی در حال مذاکره ایم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

غلامرضا منوچهری، معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران می گوید دهها شرکت فعال اروپایی در حال مذاکره با شرکت ملی نفت هستند. او همچنین از برجام به عنوان عاملی نام برد که سرمنشاء تمامی گام های برداشته شده اخیر بوده و امکان حضور شرکت های اروپایی در بخش نفت و گاز ایران را فراهم کرده است.

معاون شرکت ملی نفت در گفتگوی اختصاصی با یورونیوز تحریم های اروپایی، آمریکایی و همچنین تحریم های اعمال شده از طرف سازمان ملل متحد را عواملی دانست که باعث عدم حضور شرکت های غربی در بخش نفت و گاز ایران در سالهای گذشته شده بود.

غلامرضا منوچهری همچنین معتقد است که اکنون با امضای قرارداد با شرکت توتال مسیر برای حضور سایر شرکت های اروپایی و «حل مسائل بانکی» هموار شده است.

به گفته معاون شرکت ملی نفت ایران، تحریم های آمریکا و خطر پیگرد توسط کشورهای «متخاصم» با تهران عواملی هستند که باعث می شود بانک های خارجی ملاحظاتی برای گردش مالی با ایران داشته باشند. وی ابراز امیدواری کرد که با عقد قراردادهای بزرگتر بانک ها به معامله با ایران تمایل بیشتری نشان دهند.

معاون شرکت ملی نفت معتقد است لزوم انتقال پول از سوی شرکت توتال و شرکت ملی نفت چین به ایران، گشایش مجاری بانکی را به دنبال خواهد داشت.

تهیه گزارش و گفتگو : جواد منتظری، خبرنگار یورونیوز در تهران

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرکت نفت و گاز پارس: انتقال پول از مسائل اصلی قرارداد توتال با ایران است

معاون وزیر نفت ایران: در آینده نزدیک قراردادهای دیگری امضاء خواهد شد

امضای قرارداد توسعه پارس جنوبی و اظهار نظر بیژن زنگنه و پاتریک پویانه