از سرگیری اعزام حجاج ایرانی؛ بدرقه ممنوع

از سرگیری اعزام حجاج ایرانی؛ بدرقه ممنوع
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رسانه های ایران به نقل از سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرده اند که اعزام حجاج به عربستان از پنجم مرداد ماه از سرگرفته می شود.

موافقت شورای عالی امنیت ملی با حضور زائران ایرانی در عربستانhttps://t.co/gCNapBLlhZ

— خبرگزاری ایسنا (@isna_farsi) 5 juillet 2017

خبرگزاری فارس پیشتر به نقل از یک نماینده مجلس اعلام کرده بود با توجه به حساسیت موضوع حج و فاجعه دو سال پیش در منا و نیز موضع‌گیری‌های چند پهلوی عربستان سعودی فراکسیونی با نام حج و زیارت در پارلمان ایران برای ورود به این موضوع تشکیل شده است.

از سوی دیگر رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد ایران نیز در گفتگو با خبرآنلاین ضمن تایید آغاز اعزام حجاج ایرانی از نهم مرداد از پذیرفته شدن شروط ایران توسط عربستان سعودی خبر داده است.

وزیر ارشاد ایران در ادامه با اشاره به اینکه بحث های مربوط به امنیت و کرامت حجاج ایرانی توسط نهاد های مرتبط در داخل ایران در حال بررسی است، تصریح کرد: «در رابطه با حج، سیاست رسمی نظام برگزاری حجِ با عزت و کرامت است. برای این کار، همه مسیرهای ممکن را طی کردیم؛ شروط لازم را رسما طرف عربستانی پذیرفت و کتبا نوشت.»

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا نیز در گزارشی از بازدید سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی به نقل از وی اعلام کرده است که با توجه به شرایط موجود فرودگاهی زائرانی که امسال به حج تمتع اعزام می شوند به هیچ وجه نباید بدرقه کننده داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد: بدرقه حجاج در فرودگاه ممنوع شد
ایسنا

— خبرآنلاين (@khabaronlinee) 5 juillet 2017

به گفته شیرمردی معاون توسعه و زیرساخت فرودگاه بین المللی امام خمینی «در حج امسال این فرودگاه به ۳۵ هزار زائر خدمات می‌دهد که ۲۰ هزار زائر از تهران و ۱۵ هزار نفر دیگر زائر شهرهای دیگر هستند.»

اعزام حجاج ایرانی به عربستان سال گذشته پس از تیرگی روابط میان تهران و ریاض پس از حادثه کشته شدن صدها زائر ایرانی در منا متوقف شد.

تنش در روابط میان دو کشور پس از اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه معترض در عربستان تشدید و با حمله به سفارت عربستان در تهران به قطع روابط دیپلماتیک منجر شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگوی اختصاصی؛ آیا توافق تهران و ریاض نشانه کاهش وابستگی عربستان به آمریکا است؟

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند