'پلیس بریتانیا می توانسته از قتل بیژن ابراهیمی جلوگیری کند'

'پلیس بریتانیا می توانسته از قتل بیژن ابراهیمی جلوگیری کند'
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

گزارش تازه یک کمیسیون مستقل پلیس بریتانیا حکایت از آن دارد که پلیس محل اقامت بیژن ابراهیمی، پناهنده ایرانی که چهار سال قبل در شهر بریستول به قتل رسید، در جلوگیری از قتل او کوتاهی کرده است.

بیژن ابراهیمی، ایرانی الاصل و معلول از سال ۲۰۰۷ به عنوان پناهنده در بریتانیا زندگی می کرد، اما روز ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۳ جسد سوخته او در محله بریزلینگتون بریستول پیدا شد.

به گزارش شبکه جهانی بی بی سی، اکنون کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات از پلیس بریتانیا، که پرونده این قتل را از همان ابتدا در دست رسیدگی داشت، در گزارش تازه ای می گوید «طرفداری نژادپرستانه پلیس بریتانیا، چه به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه» موجب شده تا پلیس نتواند از کشته شدن بیژن ابراهیمی جلوگیری کند.

بنا به محتویات پرونده، آقای ابراهیمی در طول ۶ سال اقامت خود در بریستول، بارها به پلیس مراجعه کرده و به دلیل رفتار نژادپرستانه و تهدید همسایگان خود از پلیس درخواست کمک کرده اما پلیس به ادعاهای او توجه نکرده است.

در آخرین رویداد منتهی به قتل او، یکی از همسایگانش به نام جیمز لی از او با این اتهام که بیژن ابراهیمی مشغول عکس گرفتن از کودکان وی در اطراف منزلش بوده، شکایت و پلس او را بازداشت می کند.

با این حال پلیس به دلیل آنکه هیچ مورد مشکوکی در مورد این ادعای همسایه نیافته او را آزاد می کند. اما جیمز لی سه روز بعد آقای ابراهیمی را در خانه اش به قصد کشت می زند و جسد او را در بیرون خانه به آتش می کشد.

گزارش تازه کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات از پلیس بریتانیا نشان می دهد که پلیس منطقه اوون و سامرست در بریستول، نه تنها در طول سال های قبل از قتل بیژن ابراهیمی در رسیدگی به شکایات او از همسایگانش کوتاهی کرده، بلکه آخرین تماس و استمداد آقای ابراهیمی یکساعت قبل از قتل را نیز نادیده گرفته است. دادگاه بریستول در نوامبر ۲۰۱۳ جیمز لی قاتل بیژن ابراهیمی را به حبس ابد و استفان نورلی همدست او را به چهار سال زندان محکوم کرد. دو مامور پلیس نیز در سال ۲۰۱۶ به جرم سهل انگاری منجر به قتل بیژن ابراهیمی از کار اخراج و یکی به ده ماه و دیگری به چهار ماه زندان محکوم شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌ها به اعدام محمد قبادلو؛ وکیل پرونده از قوه قضائیه برای مناظره علنی دعوت کرد

پیام نرگس محمدی بدنبال اعدام میلاد زهره‌وند: سازمان ملل برای توقف اعدام در ایران اقدام فوری کند

بازسازی صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش با حضور ۴ متهم پرونده