«انسانم آرزوست» ابتکار نواده مولانا برای مبارزه با اسلام هراسی

«انسانم آرزوست» ابتکار نواده مولانا برای مبارزه با اسلام هراسی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یکی از نوادگان جلال‌الدین محمد بلخی (مولانا) می گوید برای مبارزه با اسلام هراسی به دیدگاه جدش در خصوص اکرام انسان ها بدون درنظرداشت دین، زبان و نژاد تاسی کرده است.

خبرگزاری آناتولی با انتشار مطلبی در این خصوص اعلام کرده است که «جیلین شنر» شانزده ساله از نوادگان نسل بیست و یکم مولانا که در دبیرستانی در آمریکا تحصیل می کند با تشکیل گروهی تحت عنوان «شرط اول؛ انسانیت» (Humans First) درصدد مبارزه با دیدگاههای منفی نسبت به مسلمانان است.

به گفته او گروه Humans First سعی دارد با انجام فعالیت های فرهنگی از جمله تشکیل گروه های موسیقی و تئاتر گام های مفیدی در این جهت بردارد.

او با مشاهده نگرانی خانواده هم اتاقی خود از اینکه با فردی مسلمان در زیر یک سقف زندگی می کند مصمم به مبارزه با اسلام هراسی شده و برای اینکار تصمیم به تشکیل این گروه گرفته است.

جیلین شنر در این خصوص به خبرنگار آناتولی گفت: «در برگه هویت مسلمان بودن من ذکر شده است. خانواده هم اتاقی ام بابت این موضوع ترسیدند و اعلام کردند که دخترشان را به این دبیرستان نمی فرستند. چنین ذهنیتی درباره مسلمانان در دنیا رایج است.»

وی هدف از ابتکار خود را شکستن اینگونه ذهنیت ها و تقویت روابط میان انسان ها عنوان و تصریح کرده است که درهای گروه Humans First به روی همه افراد باز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اختتامیه مراسم بزرگداشت مولانا در شهر قونیه

اسطرلاب هزار ساله با نمادهای باورمندان سه دین ابراهیمی؛ ابزاری که گمان می‌کردند شیء بی‌ارزشی است

حراج آنلاین برای فروش کارتون جنجالی پیامبر اسلام به پایان رسید