ممنوعیت حمل رایانه در پروازهای آمریکای ترکیش و امارات لغو شد

ممنوعیت حمل رایانه در پروازهای آمریکای ترکیش و امارات لغو شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ممنوعیت حمل رایانه و لوح‌رایانه‌ها در پروازهای خطوط هوایی ترکیه که عازم آمریکا هستند، لغو شد. به گزارش رسانه های ترکیه این محدودیت در پرواز چهارشنبه صبح استانبول به مقصد فرودگاه جان اف کندی نیویورک اعمال نشد. مدیرعامل شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین از برچیده شدن محدودیت های مشابه در پروازهای بمقصد بریتانیا در آینده نزدیک خبر داد.

بلال عکسی، مدیر عامل ترکیش ایرلاین با انتشار پیامی در حساب توییتری خود این خبر را اعلام کرد. به این ترتیب مسافران این کمپانی پس از خطوط هوایی اتحاد قطر مشمول لغو نسبی محدویت‌های اعمال شده از سوی بریتانیا و آمریکا خواهند بود.

İngiltere uçuşlarına uygulanan “Elektronik Cihaz” yasağının da kısa sürede kalkmasını bekliyoruz.

— Bilal EKŞİ (@BilalEksiTHY) 5 juillet 2017

پس از اعلام فرمان اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع شش کشور مسلمان به ایالات متحده آمریکا، واشنگتن در ماه مارس سال ۲۰۱۷ ممنوعیت حمل رایانه‌های همراه و لوح‌رایانه‌ها در کابین را برای مسافران ۱۰ فرودگاه مصر، اردن، مراکش، عربستان سعودی امارات متحده عربی، کویت، قطر و ترکیه صادر کرد. مقام‌های آمریکایی در توجیه این ممنوعیت اعلام کردند که تروریست‌ها امکان جاسازی بمب در دستگاه‌های الکترونیکی را دارند. بریتانیا هم مدتی بعد و به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی، دستورالعمل مشابهی را صادر کرد.

خطوط هوایی امارات هم روز چهارشنبه اعلام کرد که این محدودیت برای مسافران پروازهایش به مقصد ایالات متحده لغو شده است. سخنگوی این شرکت گفته است که این تصمیم پس از افزایش تدابیر امنیتی در پروازهای امارات اتخاذ شده است.

مسئولان شرکت هواپیمایی السعودیه عربستان هم شامگاه سه‌شنبه اعلام کردند هیاتی برای مذاکره با مقام‌های امنیتی آمریکا برای لغو این ممنوعیت به واشنگتن سفر کرده است. السعودیه انتظار دارد مسافرانش حداکثر تا دو هفته آینده بتوانند رایانه‌های خود را به کابین ببرند.

برخلاف دستور ممنوعیت ورود اتباع شش کشور عمدتا مسلمان (ایران، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی) محدودیت پروازی دولت آمریکا شامل کشورهای مسلمان «دوست» ایالات متحده شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش در دریای جنوبی چین؛ رئیس‌جمهوری فیلیپین به پکن هشدار داد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد