از سال ۲۰۴۰ در فرانسه خودروی بنزینی و گازوئیلی فروخته نمی شود

از سال ۲۰۴۰ در فرانسه خودروی بنزینی و گازوئیلی فروخته نمی شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بنا به اعلام دولت فرانسه طرح ممنوعیت فروش خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز در این کشور تا سال ۲۰۴۰ میلادی به اجرا گذاشته خواهد شد.

نیکولا اولو، وزیر محیط زیست فرانسه این خبر را همزمان با تشریح برنامه های دولت جدید در حیطه کاری خود اعلام کرد. براساس این طرح دولت فرانسه برای تهیه خودروهای سازگار با محیط زیست به خانواده های کم بضاعت کمک مالی خواهد کرد.

با این حال وزیر محیط زیست فرانسه در سخنان خود به دشواری این طرح برای تولیدکنندگان خودرو در فرانسه اذعان کرد. هرچند به گفته نیکولا اولو هم اکنون شرایط برای دستیابی به این هدف «انقلابی» مهیا است.

به گفته نیکولا اولو این طرح نه تنها برای حفاظت از محیط زیست بلکه در راستای ارتقای سلامت عمومی به اجرا گذاشته می شود.

در طرح دولت جدید فرانسه به خانواده های کم بضاعت برای جایگزینی خودروهای گازوئیل سوز تولید شده پیش از سال ۱۹۹۷، و خودروهای بنزین سوز ساخته شده پیش از سال ۲۰۰۱ کمک مالی خواهد شد.

طرح دولت فرانسه در زمینه استفاده از خودروهای سازگار با محیط زیست در حالی اعلام شد که سهم خودروهای برقی در بازار برخی کشورهای اروپایی به شکل چشمگیری در حال افزایش است. در نروژ خودروهای برقی بیشترین سهم را در میزان خودروهای جدید به فروش رسیده در ماه ژوئن داشتند.

برنامه های دولت فرانسه برای حفاظت از محیط زیست در حالی اعلام شد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور از مدافعان سرسخت توافق تغییرات آب و هوایی است. در مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز اول ژوئن (۱۱ خرداد) از خروج کشورش از توافق اقلیمی پاریس خبر داده بود.

به صفر رساندن میزان افزایش گازهای گلخانه ای از دیگر اهداف دولت فرانسه در بلند مدت خواهد بود. به این ترتیب فرانسه تا سال ۲۰۵۰ بین میزان گازهای گلخانه ای تولید شده و حجم جذب شده این گازها توسط خاک و جنگل ها تعادل کامل ایجاد خواهد کرد. این امر به این معناست که تولید گازهای گلخانه ای به وسیله فعالیت های انسانی همچون حمل و نقل، ساخت و ساز و صنعت باید کاهش یابد.

France aims to end the sale of cars powered by gasoline and diesel by 2040 https://t.co/OtIkVEOqIapic.twitter.com/l6kz2pGfO3

— Bloomberg (@business) July 6, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دزدی بنزین و گازوئیل در فرانسه به ده هزار مورد رسید

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند