سخنگوی سازمان ملل: فعالان حقوق بشر در ترکیه زیر خطر شکنجه‌اند

سخنگوی سازمان ملل: فعالان حقوق بشر در ترکیه زیر خطر شکنجه‌اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه در ژنو نسبت به وضعیت مدیر سازمان عفو بین الملل ترکیه و دیگر فعالان حقوق بشر که چهارشنبه شب در نزدیکی استانبول بازداشت شدند، اظهار نگرانی کرد.

خانم ایدیل اسر مدیر عفو بین الملل ترکیه همراه هفت نفر دیگر از فعالان این سازمان در جلسه یک کارگاه آموزشی در جزیره«بویوک آدا» با موضوع مدیریت و امنیت رایانه ای شرکت کرده بودند.

الیزابت تروسل سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در جمع خبرنگاران گفت: «ما به شدت نگران تمام دستگیری های خودسرانه و بازداشت های مدافعان حقوق بشر در ترکیه هستیم و ترس آن را داریم که این فعالان در معرض خطر شکنجه و رفتارهای ظالمانه، غیر انسانی و توهین آمیز قرار گیرند.»

خانم تروسل اضافه کرده است که نیلز ملزر گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع شکنجه، که در دسامبر سال گذشته دیداری رسمی از ترکیه داشته به شواهدی از آزار و سوء استفاده گسترده در مراحل اولیه بازداشت زندانیان برخورد کرده و این نگرانی و ترس ما را افزایش داده است.

سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه خواستار آزادی فوری خانم ایدیل اسر مدیر این سازمان در ترکیه و دیگر فعالان حقوق بشر تحت بازداشت شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا

ترامپ قول داد در صورت انتخاب مجدد «مهاجمان کنگره» را آزاد کند

جلسه همسر ناوالنی با وزرای اروپایی؛ بورل: باید پیامی حمایت‌آمیز از مخالفان در روسیه بفرستیم