عشق آباد آماده میزبانی بازیهای داخل سالن و رزمی آسیا

عشق آباد آماده میزبانی بازیهای داخل سالن و رزمی آسیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عشق آباد، پایتخت ترکمنستان برای میزبانی بازیهای داخل سالن و رزمی آسیا و اقیانوسیه آماده می شود.

آگهی

عشق آباد، پایتخت ترکمنستان برای میزبانی بازیهای داخل سالن و رزمی آسیا و اقیانوسیه آماده می شود.

شصت کشور در این رویداد چند ورزشی شرکت می کنند. مجتمع المپیک عشق آباد سی ساختمان مختلف دارد و استادیوم اصلی با مجسمه نمادین سر اسب زینت داده شده است.

دایانش گولگلدیف، رییس کمیته اجرایی این دوره بازیهای داخل سالن و رزمی آسیا می گوید: «تندیس اسب روی بام استادیوم، اسب آخال تکه است که نماد ملی کشور ترکمنستان محسوب می شود. مردم ترکمنستان به آن افتخار می کنند.»

ورزشکاران در ۲۱ رشته از جمله کشتی سنتی و کج، اسب سواری، دوچرخه سواری، تنیس و شطرنج، بولینگ وحتی ورزشهای الکترونیکی رقابت می کنند. سالن مسابقات دوچرخه سواری با گنجایش شش هزار تماشاچی ساخته شده است. مسابقات اواخر شهریور شروع می شود و این سالن سرپوشیده اکنون در اختیار اردوی آمادگی ورزشکاران است.

رسول هاشودجایف، دوچرخه سوار با اشاره به گرمای ۴۰ درجه عشق آباد می گوید: «به خاطر گرمای هوا، تمرینات را صبح زود و غروب انجام می دهیم. انرژی زیادی می گیرد و باید کالری از دست رفته را با آب و مواد غذایی طبیعی جبران می کنیم.»

ماریا کورنیوک، گزارشگر یورونیوز با ارسال این گزارش از استادیوم می گوید: «مساحت این مجتمع بحدی بزرگ است که برای آن ریل ویژه ساخته شده است. این ریل سالنهای مختلف را بهم وصل کرده و به دهکده ورزشکاران، محل استراحت و اقامت آنها منتهی می شود.»

دهکده ورزشکاران شامل ۱۳۰۰ واحد آپارتمانی نوساز برای اقامت ورزشکاران و گروه های فنی و اجرایی همراه آنها است. دهکده دارای سینما، رستوران، کتابخانه و تجهیزات دیگر است. باتیار کوکانف، مدیر عملیاتی دهکده می گوید: «بطور کلی دهکده دارای شعب بانکی، امکانات تفریحی، پست، کافه، رستوران و مرکز خرید است. ورزشکاران می توانند اوقات فراغت خود را در امکانات تفریحی کامل بگذرانند.

هنوز روشن نیست در پایان مسابقات، این آپارتمانها و سالنهای ورزشی چگونه بهره برداری خواهند شد. مربیان امیدوارند این تاسیسات در پرورش استعدادهای ورزشی آینده کشور ترکمنستان نقش مهمی ایفا کنند. زیرا امکانات ورزشی موجود در این سطح نیستند. سرگئی، مربی شنا می گوید: «این سالنها موجب پرورش استعدادهای ورزشی می شوند. مهم این است که با چه برنامه ریزی و چگونه استفاده شوند. ما تا بحال چنین امکانات ورزشی نداشته ایم. حال می توانیم در این سالنها اردوهای آموزشی و مسابقات بین المللی برگزار کنیم.»

بازی های داخل سالن و رزمی آسیا و اقیانوسیه ۲۶ شهریور شروع و مراسم اختتامیه آن ده روز بعد پنجم مهر در استادیوم المپیک برگزار می شود. نخستین دوره این رقابتهای ورزشی منطقه ای سال ۲۰۱۳ در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن