وزیر دفاع ایران: در آینده‌ای نه چندان دور دولت فعلی آمریکا ساقط خواهد شد

وزیر دفاع ایران: در آینده‌ای نه چندان دور دولت فعلی آمریکا ساقط خواهد شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسین دهقان وزیر دفاع ایران روز سه شنبه ۲۰ تیرماه به اظهارات روز دوشنبه جیمز ماتیس وزیرخارجه آمریکا که در آن از جمله از رابطه حکومت ایران با مردم و انتخابات غیر دمکراتیک در این کشور انتقاد کرده بود، واکنش نشان داد.

جیمز ماتیس درسخنان خودجمهوری اسلامی ایران را عامل اصلی بی ثباتی در خاورمیانه توصیف کرد و گفت: «آن‌ها موشک‌های بالستیک را به یمن برده‌اند که از آنجا به عربستان سعودی شلیک شد. کنار آمدن با آن‌ها خیلی سخت خواهد بود.» او در عین حال از جدا بودن حساب مردم با حکومت در ایران سخن گفت و اضافه کرد: «مشکل، قطعا مردم ایران نیستند این حکومت ایران است که عمال خود را می‌فرستد تا سفیران را در واشنگتن یا پاکستان ترور کنند».

وزیر دفاع ایران اظهارات وزیر خارجه ایران را مداخله جویانه و خلاف موازین حقوق بین الملل دانست و گفت: «وزیر دفاع و هیئت حاکمه آمریکا بهتر است به جای تعیین تکلیف برای ملت‌های دیگر به فکر حل مسائل داخلی خود و بررسی علل اساسی موجود باشد».

آقای دهقان پیش بینی کرد که آنچه مسائل داخلی آمریکا و علل آن نامید «به احتمال زیاد و در آینده‌ای نه چندان دور نه تنها دولت فعلی آمریکا را ساقط خواهد کرد بلکه نظام سیاسی این کشور را نیز با چالش های فراوان و جدی مواجه می‌کند».

وزیر دفاع آمریکا در توصیف شرایط برگزاری انتخابات در ایران گفته بود: «این یک انتخابات واقعی نیست. این رهبر است که تصمیم می‌گیرد چه کسی در انتخابات شرکت کند. مثل این است که رئیس‌ جمهوری فعلی ایالات متحده آمریکا تصمیم بگیرد که چه کسانی در انتخابات آینده شرکت کنند و هنگامی که آن‌ها آمدند، وی همچنان در کاخ سفید بماند».

وزیر دفاع ایران این سخنان جیمز ماتیس را ناشی از «خوی استکباری و احساس قلدری» آمریکا دانست که «عقلانیت افرادی مثل ایشان را سلب کرده و اینگونه اظهارات شبیه هذیان گویی افراد بیمار و تب دار است».

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران هم در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا، با رد این اتهامات و مداخله جویانه توصیف کردن آنها گفت: «تروریسم و افراط گرایی در منطقه و جهان امروز، ریشه در سیاست های ناسنجیده آمریکا در حمایت از کشورهای تروریست پرور منطقه و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جیمز متیس: مردم و حکومت ایران یکی نیستند

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟