نمایشگاه عکس ایران-۳۸ در جشنواره سالانه آرل فرانسه

نمایشگاه عکس ایران-۳۸ در جشنواره سالانه آرل فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نمایشگاه عکس ایران-۳۸ در فستیوال سالانه عکس در شهر «آرل» فرانسه در حال برگزاری است.

عکسهای ۶۶ عکاس ایرانی در این رویداد به نمایش گذاشته شده است.

ایران پس از انقلاب موضوع این نمایشگاه است. عکس هایی از روزهای پس از انقلاب ایران، دوران جنگ ایران و عراق و تصاویری از زندگی روزمره ایران معاصر در ایران-۳۸ به نمایش گذاشته شده است.

Iran38 rencontresarles</a> <a href="https://t.co/Hp9I1WIGYg">pic.twitter.com/Hp9I1WIGYg</a></p>— Mathieu Sarda (ms_2104) July 12, 2017

آناهیتا قباییان ونیوشا توکلیان از گردآورندگان این نمایشگاه می گویند: «تصادفی نیست که ایران این همه عکاس دارد. ایرانیان امروزی وقتی می خواهند خود را بیان کنند از ابزارهایی که تاریخ در اختیارشان قرار داده استفاده می کنند. عکاسی به نوعی نسخه مدرن شعر است. می توانیم تصاویر، عکس­های خبری، عکاسی مستند یا عکاسی هنری را شعرهای تصویری به حساب آوریم. با این توضیحات قصد ما این بود که شکل دهندگان تصویر امروز ایران را معرفی کنیم. ترکیب متنوعی از عکاسان، هنرمندان و فیلمسازان، کشوری را به تصویر می کشند که هنوز دربند جنگ و انقلاب است اما در عین حال با سرعت باورنکردنی در حال تغییر است. ایران کشوری است که در یک زمان هم جوان است و هم پیر. هزاران سال تاریخ پیش از انقلاب ۵۷ است اما ما دوباره از آن سال شروع به شمردن کردیم. ایران-۳۸، نمایشگاهی است برای گرامیداشت فرهنگ شعر بصری که ایرانیان آن را پذیرفته اند.»

فرانسواز نیسن، وزیر فرهنگ فرانسه نیز از نمایشگاه ایران-۳۸ در جشنواره عکس آرل ۲۰۱۷ بازدید کرد.

Françoise Nyssen, ministre de la Culture visite l’exposition Iran, Année 38 en compagnie de la commissaire Anahita Ghabaian Etehadieh. pic.twitter.com/LFk7izIkPq

— Rencontres d’Arles (@rencontresarles) July 3, 2017

جشنواره عکس آرل که از دوازدهم تیر ماه آغاز شده است تا دوم مهر ادامه خواهد داشت. اگرچه نمایشگاه عکاسان ایرانی روز پنجم شهریور به پایان می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویژه‌نامه تاریخی فیگارو با پرونده‌ای درباره تاریخ ایران منتشر شد

فستیوال بزرگ عکاسی در شهر آرل فرانسه

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی