رژه نظامی روز ملی فرانسه با حضور ماکرون و ترامپ برگزار شد

رژه نظامی روز ملی فرانسه با حضور ماکرون و ترامپ برگزار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مراسم روز ملی این کشور در حضور دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود بر رابطه دوستانه بین پاریس و واشنگتن تاکید کرد.

رئیس جمهوری فرانسه که پس از پایان رژه نظامی در خیابان شانزه لیزه پاریس سخنرانی می کرد اظهار داشت: «هیچ چیز فرانسه و ایالات متحده را هرگز از یکدیگر جدا نخواهد کرد.»

دونالد ترامپ به مناسب صدمین سالگرد ورود سربازان آمریکایی به جنگ جهانی اول در مراسم ۱۴ ژوئیه (روز ملی فرانسه) حضور یافته بود.

امانوئل ماکرون در این مورد گفت: «حضور امروز رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، آقای دونالد ترامپ و همسرش در کنار من بیانگر رابطه دوستانه ای است که در طول زمان ادامه یافته است و مایلم از آنها سپاسگزاری کنم. از ایالات متحده آمریکا بابت تصمیمی که ۱۰۰ سال پیش گرفت تشکر می کنم.»

رئیس جمهوری فرانسه در سخنان خود همچنین با گرامیداشت یاد قربانیان حملات سال های اخیر در این کشور تاکید کرد فرانسه در کنار آسیب دیدگان این حملات و همچنین سربازان مجروح خود خواهد بود.

با پایان مراسم رژه نظامی در پاریس قرار است دونالد ترامپ به سفر خود به فرانسه خاتمه دهد و به واشنگتن بازگردد. در مقابل امانوئل ماکرون در اولین سالگرد حمله نیس برای گرامیداشت یاد قربانیان آن به این شهر در جنوب فرانسه سفر خواهد کرد.

سال گذشته و همزمان با جشن های روز ملی فرانسه مهاجمی با کامیون به سوی افرادی که برای تماشای آتش بازی در نیس تجمع کرده بودند، یورش برد. در این حمله ۸۶ نفر کشته و صدها تن مجروح شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری رژه نظامی «۹۲ میلیون دلاری» دونالد ترامپ به تاخیر افتاد

۱۴ ژوئیه؛ برگزاری جشن ملی فرانسه و یادبود حمله تروریستی شهر نیس

ترامپ: با تهدیدات جدید رژیم های سرکش مانند ایران روبرو هستیم