مجوز کنسرت بانوان فقط برای دو شهر

مجوز کنسرت بانوان فقط برای دو شهر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش ایلنا، یک عضو سابق گروه همنوازان شیدای محمد رضا لطفی می گوید صدور مجوز استانی برای برگزاری کنسرت “بانوان برای بانوان” در عمل متوقف شده و در حال حاضر تنها برای دو شهر سنندج و تهران چنین مجوزی صادر می شود.

باران رضایی در گفتگو با این خبرگزاری گفته است: «من چندین مرتبه برای اجرای کنسرت بانوان در رشت، اصفهان، کرج، کرمانشاه، یزد، سقز و شیراز اقدام کرده‌ام اما به هیچ عنوان چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود».

خانم رضایی تاکید می کند که درخواست برای مجوز کنسرت بانوان در شهرهای مختلف، در چارچوب قوانین کشور و همان مقرراتی است که که از قبل بوده اما در عمل «قوانین نانوشته موازی وجود دارد که باعث شده مجوز کنسرت بانوان به جز در تهران و سنندج در هیچ جای دیگری صادر نشود».

ایجاد محدودیت های بیشتر اما اعلام نشده برای برگزاری کنسرت بانوان، در شرایطی است که اصل برگزاری کنسرت همچنان درگیر مناقشه ای چند ساله بین دولت از یکسو و امامان جمعه و مقامات قضایی در شهرهای مختلف از سوی دیگر است.

پس از آنکه برگزاری کنسرت در شهر مشهد غیرممکن اعلام شد، دو هفته قبل سید یوسف طباطبایی نماینده ولی فقیه در اصفهان نیز در اظهار نظری عجیب گفت ۷۵ درصد مردم اصفهان نیازی به کنسرت ندارند و ما نباید همه را فدای چند درصد باقیمانده کنیم. این سخنان با انتقاد گسترده ای در فضای مجازی روبرو شد.

به نظر می رسد ادامه کشمکش بر سر برگزاری کنسرت به نوعی ادامه مناقشه ای است که بین دولت حسن روحانی و مخالفان آن وجود داشته و پس از انتخابات ریاست جمهوری گسترده تر نیز شده است.

باران رضایی که خواننده گروه موسیقی بانوان “هناره” است، می گوید مسئولان هیچ وقت به‌طور مستقیم به ما نمی‌گویند به شما مجوز نمی‌دهیم؛ اما قوانین نانوشته موازی وجود دارد که باعث شده مجوز کنسرت بانوان به جز در تهران و سنندج در هیچ جای دیگری صادر نشود. او اضافه می کند که: «انتظار داشتم دولت آقای روحانی رویکردش به موسیقی بانوان به گونه‌ای دیگر باشد اما متاسفانه من در زمینه موسیقی بانوان هیچ رویکرد مثبتی از دولت ندیده‌ام».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود