امارات‌: در هک شدن رسانه‌های قطر دست نداشتیم

امارات‌: در هک شدن رسانه‌های قطر دست نداشتیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

امارات‌ عربی متحده ادعای واشنگتن پست مبنی بر نقش این کشور در هک کردن رسانه‌های دولتی قطر را رد کرد.

ساعاتی قبل از آن روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا نوشت که با بررسی و تحلیل اطلاعات موجود دریافته‌اند که در اواخر ماه مه رسانه دولتی قطر با هدف نسبت دادن برخی اخبار و نقل قول‌های غلط و بی‌اساس به امیر قطر هک شده است.

انوار قرقاش، وزیر امور خارجه امارات‌ عربی متحده بلافاصله گزارش واشنگتن پست را اشتباه و نقش کشورش در هر نوع هکی را رد کرد.

United Arab Emirates denies Washington Post report that claims the country orchestrated Qatari state news sites hack https://t.co/btqbn5sFO8pic.twitter.com/hkvIxpXCrJ

— CNN International (@cnni) 17 juillet 2017

این درحالیست که دوحه می گوید گزارش مذکور از نقش امارات‌ در اواخر ماه مه در هک کردن رسانه‌های دولتی قطر پرده برداشته است. به گفته مقام‌های قطر اقدام امارات‌ موجب بروز شکاف میان دوحه و همسایگانش شده است.

به گزارش منابع اطلاعاتی آمریکا هنوز مشخص نیست دولت امارات مستقیما عملیات هک خبرگزاری دولتی قطر را هدایت کرده و یا آن را سفارش داده است.

گفته می‌شود در میان اطلاعات هک شده سخنان غلطی به امیر قطر نسبت داد شده است. بنابر گزارش واشنگتن پست، با انتشار این نقل قول‌ها دولت‌های عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر بلافاصله تمام رسانه‌های قطر را تحریم و روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با دوحه قطع کردند.

United Arab Emirates was reportedly behind the hacking of Qatar in May https://t.co/UMbx3cAeCupic.twitter.com/Qc0rlsKGy1

— Bloomberg (@business) 17 juillet 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واشنگتن پست: امارات رسانه‌های قطر را هک کرده

نتیجه نظرسنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی: مردم به فضای مجازی بیش از صدا و سیما اعتماد دارند

حبس چندین ساعته خبرنگاران «فردای اقتصاد» و واکنش قوه قضائیه؛ فرضیه‌های مطرح چیست؟