نماینده سیتی لندن: پاریس می خواهد بریتانیا را تضعیف کند

نماینده سیتی لندن: پاریس می خواهد بریتانیا را تضعیف کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نماینده سیتی لندن می گوید تضعیف بریتانیا در پی برکسیت یکی از مهمترین خواست‌های پاریس و دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه است. جرمی بون که در هیات مذاکرات برکسیت دولت بریتانیا نیز حضور دارد نماینده بورس و بانکها و مووسات مالی محله سیتی لندن است و می گوید فرانسوی‌ها از برکسیت بسیار خوشحال هستند و امیدوارند تا پاریس از این پس جای لندن را در بازارهای بورس اروپایی بگیرد.

جرمی بون می گوید بارها با نمایندگان بانک مرکزی فرانسه گفتگو کرده است و آنها متفق القول اعلام کرده اند که خواهان جدایی کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند تا تالار بورس پاریس این جایگاه را از آن خود کند. به گفته جرمی بون با وجود آقای ماکرون در راس دولت فرانسه که خود پیشتر یک بانکدار بوده است دولت از این موضوع حمایت خواهد کرد. جرمی بون می گوید هربار که درباره برکسیت با نمایندگان فرانسه گفتگو کرده از خوشحالی فرانسوی‌ها شوکه شده است.

جرمی بون می گوید که اتحادیه اروپا کسی را برای مذاکره برکسیت با بریتانیا انتخاب کرده که فرانسوی است و پیشتر در دولت ژاک شیراک، رئیس جمهوری پیشین این کشور وزیر بوده است. مقامات بانک مرکزی فرانسه نسبت به سخنان جرمی بون واکنش نشان داده اند و اضهارات تند او را کاملا غیرواقعی خوانده اند. مقامات بانک مرکزی فرانسه می گویند همواره درباره جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا بی‌طرف بوده اند و اعلام موضع نکرده اند.

از همان اولین روزهای رای موافق بریتانیایی‌ها به برکسیت برخی از مقامات فرانسوی از جمله استاندار ایل دو فرانس به مرکزیت پاریس با ارسال نامه به بیش از ۴ هزار سرمایه گذار که در محله سیتی لندن مقیم هستند آنها را دعوت کرد به پاریس بیایند و کار خود را در این شهر جستجو کنند.

تحلیلگران اقتصادی معقدند که بی تردید تالار بورس فرانکفورت آلمان پس از جدایی بریتانیا جای اول بازارهای بورس اروپایی را می گیرد. با این حال ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه در همان اولین روزهای به روی کارآمدن دولت ماکرون اعلام کرد که دولت با اعطای تسهیلات بیشتر تدابیری اتخاذ می کند تا پاریس و تالار بورس و محله مالی این شهر، لادفانس، بدل به اولین محل داد و ستد در اروپا شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکره فشرده برکسیت در پشت درهای بسته

هند و انجمن تجارت آزاد اروپا توافقنامه تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری امضا کردند

بحران هزینه زندگی در اروپا؛ چگونه مجردها بدترین ضربه را ‌می‌خورند؟