آلمان؛ نیم قرن تجاوز جنسی در کلیسا

آلمان؛ نیم قرن تجاوز جنسی در کلیسا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نزدیک به ۵۵۰ تن از نوجوانان یکی از گروه‌های کر وابسته به کلیسای کاتولیک آلمان قربانی آزار جنسی بوده‌اند.

بررسی پرونده مربوط به آزار جنسی نوجوانان کلیسای رگنسبورگ ایالت بایرن آلمان از سال ۲۰۱۰ آغاز شد و به گفته اولریش وبر، وکیل پرونده طی سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۰ دست‌کم ۵۴۷ کودک وابسته به گروه کر این شهر قربانی بدرفتاری‌های مختلف از جمله محرومیت غذایی، تنبیه بدنی و تجاوز هستند.

براساس گزارشی که امروز سه‌شنبه منتشر شده تعداد موارد تجاوز بیش از دو برابر تعدادی است که پیشتر در ژانویه ۲۰۱۶ گزارش شده بود.

در فوریه سال ۲۰۱۵ تعداد قربانیان آزار جنسی ۷۲ مورد و در ژانویه سال بعد این تعداد به ۲۳۱ مورد افزایش یافت. وکیل پرونده احتمال می‌دهد که رقم مذکور به ۷۰۰ مورد برسد.

کلیسای کاتولیک در نظر دارد به هر یک از قربانیان بین پنج تا ۲۰ هزار یورو بعنوان غرامت بپردازد.

اسقف رگنسبورگ در واکنش به این گزارش طی بیانیه‌ای گفت: «همه ما اشتباهاتی داشتیم و چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم.»

در بخش‌هایی از این گزارش به تجربه‌های تلخ قربانیان طی این سال‌ها اشاره شده و از گروه کری که قدمتش به سال ۱۹۷۵ میلادی می‌رسد بعنوان زندان، جهنم و اردوگاه کار اجباری یاد شده و قربانیان نیز این سال‌ها را بدترین دوران زندگی خود توصیف کرده‌اند که با ترس، خشونت و زجر فراوانی همراه بوده است.

طی سال‌هایی از نیم قرن آزار جنسی در شهر رگنسبورگ، راتزینگر برادر پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر سابق کاتولیک‌های جهان سرپرستی این گروه کر معروف را برعهده داشته است.

به گفته وکیل پرونده راتزینگر ۹۳ ساله از آنچه روی داده اطلاع داشته و چشم‌هایش را به روی واقعیت بسته بود. وی می‌افزاید حاکمیت «فرهنگ سکوت» با هدف حفاظت از سلطه نهاد کلیسا مانع از آن می‌شده که قربانیان تجربیات خود را بیان کنند و یا لب به اعتراض بگشایند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خزانه‌دار واتیکان متهم به سو‌ءاستفاده جنسی شد

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد