شکست جمهوری‌خواهان آمریکا در لغو بیمه خدمات درمانی اوباما

شکست جمهوری‌خواهان آمریکا در لغو بیمه خدمات درمانی اوباما
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تلاش هفت ساله جمهوری‌خواهان ایالات متحده آمریکا برای لغو طرح «حمایت از بیماران و مراقبت مقرون به صرفه» معروف به اوباماکر روز سه شنبه در سنای این کشور با شکست روبرو شد.

پس از شکست طرح جایگزین بیمه بهداشتی جمهوری‌خواهان بدلیل مخالفت چهار سناتور این حزب، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از آنها خواست که لغو بیمه موسوم به اوباماکر را به رای بگذارند.

Republicans should just REPEAL failing ObamaCare now & work on a new Healthcare Plan that will start from a clean slate. Dems will join in!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) July 18, 2017

میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان در سنا روز دوشنبه گفته بود که امکان تصویب طرح خدمات درمانی جایگزین دونالد ترامپ وجود ندارد. در مقابل وی روز بعد اعلام کرد که برای لغو اوباماکر در سنا تلاش خواهد کرد، تلاشی که در عرض چند ساعت با بن بست مواجه شد.

جمهوری‌خواهان امیدوار بودند که پروژه لغو و جایگزینی بیمه درمانی مراقبت مقرون به صرفه را تا قبل از تعطیلات ماه اوت به نتیجه برسانند تا بتوانند در ماه سپتامبر بر روی قوانین مالیاتی و کاهش نرخ مالیات شرکتهای بزرگ متمرکز شوند.

با وجود اینکه جمهوری‌خواهان ایالات متحده در مجلس سنا اکثریت را در دست دارند اما به دلیل اینکه تفاوت آنها با حزب دموکرات تنها دو کرسی در سنای آمریکاست، با پیوستن ۴ سناتور جهوری‌خواه به مخالفان طرحهای آنان از تصویب باز می مانند.

دونالد ترامپ امروز در واکنش به شکست لغو طرح اوباماکر در حساب توئیتر خود نوشت که «سنا باید به جای ۶۰ رای، ۵۱ رای را ملاک اکثریت قرار دهد. حتی لغو این طرح نیز به ۶۰/۸ رای نیاز دارد. دموکراتها عملا سنا را کنترل می کنند. این دیوانه کننده است.»

The Senate must go to a 51 vote majority instead of current 60 votes. Even parts of full Repeal need 60. 8 Dems control Senate. Crazy!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) July 18, 2017

رئیس جمهوری ایالات متحده با اظهار ناامیدی از شکست طرح جایگزین خود در سنا به خبرنگاران گفته بود که ممکن است بگذارم بازار بیمه بخاطر اوباماکر زمین بخورند تا پس از آن دموکراتها به سراغ ما بیایند.

As I have always said, let ObamaCare fail and then come together and do a great healthcare plan. Stay tuned!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) July 18, 2017

لغو بیمه خدمات درمانی اوباکر از شعارهای اصلی کمپین انتخاباتی آقای ترامپ بود. او به هواداران خود وعده داده بود که در عرض یک هفته این طرح را لغو و با طرح بهتری جایگزین خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سنای آمریکا و تردیدهای تازه درباره طرح جدید بیمه درمانی

واکنش ها به از دستور کار خارج شدن طرح بیمه درمانی ترامپ

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت