بعد از ۷۵ سال: فرزندان زوجی که در سوئیس یخ زدند تسلی یافتند

بعد از ۷۵ سال: فرزندان زوجی که در سوئیس یخ زدند تسلی یافتند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

فرزندان زوج سوئیسی که ۷۵ سال پیش در ارتفاعات آلپ گم شده بودند، با شنیدن خبر کشف اجساد والدین‌شان تسلی یافتند.

مارسلن ۴۰ ساله و فرانسین ۳۷ ساله که گویا به دنبال دام‌های خود از منطقه دیابلوره سوئیس به سوی برن می‌رفتند، درون شکافی عمیق در یک یخچال طبیعی افتاده و زیر توده‌های یخ مدفون شده بودند.

از هفت فرزند این زوج، پنج پسر آنها مرده و دو دخترشان یعنی مونیک ۸۶ ساله و مارسلین ۷۹ ساله هنوز زنده‌اند. یکی از پسران این خانواده سال‌های زیادی از عمر خود را صرف یافتن نشانی از پدر و مادرش کرده بود.

مونیک که در هنگام ناپدید شدن والدینش تنها یازده سال داشته می‌گوید که هنوز خاطرات آنها را به یاد دارد.

مارسلین هم می‌گوید: «در درون خودم احساس تسکین می کنم. همیشه بالای آن یخچال طبیعی می‌رفتم و امسال هم برنامه داشتم که روز ۱۵ اوت به مناسبت هفتاد و پنجمین سال به آنجا بروم. اما این بار پدر و مادرم خودشان پیش من آمدند. نمی‌دانید چقدر خوشحالم، نمی‌توانم برایتان بگویم چون پدر و مادرم را به یاد ندارم. آدم از چهار سالگی‌اش چیزی به خاطر نمی‌آورد.»

یک کارگر تعمیر و نگهداری تله اسکی روز پنج‌شنبه گذشته هنگام کار در ارتفاع سه هزار متری زانفلورون به این دو جسد برخورد کرده و به پلیس گزارش داد. پلیس استان واله سوئیس هم پس از آزمایش، هویت این زوج را تأیید کرد.

اجساد یافت شده تا حدودی تجزیه شده و برخی از اشیا همراه آنها از جمله کوله پشتی، غذا، یک جلد کتاب، چتر، ساعت و یک بطری شیشه‌ای در نزدیکی انها کشف شده است.

به گفته پلیس استان واله، فرانسین و مارسلن دو تن از ۲۸۰ نفری بوده‌اند که از سال ۱۹۲۵ تا کنون در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها یا یخچال‌های طبیعی این منطقه ناپدید شده‌اند. این دو جسد با آب شدن تدریجی توده‌های برف و یخ نمایان شده و پلیس امیدوار است ذوب یخ‌ها به کشف افراد گمشده بیشتری بینجامد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرکار گذاشتن پلیس با ماشین برفی

اجساد یک زوج پس از ۷۵ سال درمیان توده‌های یخ پیدا شد