آلمان: در سیاست‌ خود در قبال ترکیه تجدید‌نظر می‌کنیم

آلمان: در سیاست‌ خود در قبال ترکیه تجدید‌نظر می‌کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان به شهروندان این کشور اعلام کرد که در صورت سفر به ترکیه احتیاط لازم را بعمل آورند.

کشمکش میان آلمان و ترکیه بدلیل بازداشت چند فعال حقوق بشر از جمله یک تبعه آلمانی و همچنین محدود کردن وی از ارتباط با کنسولگری کشورش بالا گرفته است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین از تغییر سیاست و روابط کشورش، خصوصا روابط اقتصادی، با ترکیه خبر داد. وی به آنکارا هشدار داد که آلمان ضمانت سرمایه گذاری خود در ترکیه را لغو خواهد کرد و شرکت های آلمانی را به سرمایه گذاری در ترکیه ترغیب نمی کند. وی همچنین تهدید کرد که آلمان مذاکرات اتحادیه گمرکی برای ترکیه را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

آلمان یکی از بزرگترین شرکای تجاری آنکاراست. بیش از ده درصد گردشگرانی که سالانه از ترکیه دیدن می کنند شهروندان آلمان هستند.

Worth noting: Germany is Turkey’s biggest trading partner by far, and Germans were about 10% of all tourists to Turkey so far this year. pic.twitter.com/wL0BVdYCRY

— Benjamin Harvey (@BenjaminHarvey) July 20, 2017

ایدیل اسر، مدیر سازمان عفو بین الملل در ترکیه، پیتر استودنر فعال آلمانی و هشت تن دیگر در ترکیه در بازداشت بسر می برند. این افراد در کارگاهی آموزشی در نزدیکی استانبول با موضوع مدیریت و امنیت دیجیتال شرکت کرده بودند.

دادستانی ترکیه روز دوشنبه درخواست ادامه بازداشت این فعالان را بدلیل بررسی احتمال ارتباط با شبکه فتح الله گولن به دادگاه ارائه کرد.

دادگاه ۴ نفر از این ده فعال حقوق بشر را آزاد کرد، شش نفر دیگر اما همچنان در بازاداشت بسر میبرند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز روز سه شنبه بازداشت این شش نفر را محکوم کرده و گفته بود که برای آزادی آنها تلاش خواهد کرد.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل نیز بازداشت و زندانی کردن این شش فعال مدنی را دلیلی بر این دانست که حقیقت و عدالت برای دولت ترکیه اهمیتی ندارد. وی افزود: «این تحقیقات مشروع نیست. این یک بازی سیاسی است و باعث نگرانی از وضعیت حقوق بشر در آینده ترکیه می شود.»

پارلمان ترکیه روز دوشنبه، یک سال پس از کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه مجدداً و به درخواست دولت رجب طیب اردوغان وضعیت اضطراری در این کشور را بمدت سه ماه و به بهانه تهدیدات امنیتی تمدید کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برلین به تحریم های اقتصادی ترکیه پایان می‌دهد

کارکنان سازمان عفو بین الملل در ترکیه زندانی شدند

مدیر سازمان عفو بین الملل در ترکیه بازداشت شد