سالوادور دالی نبش قبر شد

سالوادور دالی نبش قبر شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مقبره سالوادور دالی، نقاش سورئالیست اسپانیایی ۲۸ سال پس از مرگش گشوده می شود. قرار است پس از نبش قبر یک گروه از پزشکان برای بررسی‌های ژنتیکی از باقیمانده جسد او نمونه برداری کنند.

این اقدام در پی ادعای یک زن ۶۱ ساله به نام پیلار ابل صورت می گیرد که ادعا می کند فرزند سالوادور دالی است. خانم پیلار در شهر فیگرس، زادگاه و محل درگذشت سالوادور دالی به دنیا آمده است. به گفته این زن مادر او که در خانه دالی مشغول به کار بود با وی ارتباط داشته و از او باردار شده است. برای بررسی این ادعا مقامات قضایی اسپانیا دستور نبش قبر را صادر کرده اند. خانم پیلار در گفتگو با خبرنگار گفت که از این اتفاق بسیار خوشحال است و برای فهمیدن حقیقت لحظه شماری می کند.

جسد دالی برای بررسی‌ دن ان ای به مادرید، پایتخت اسپانیا منتقل می شود و پاسخ آزمایش چند هفته بعد اعلام خواهد شد. در صورتی که ثابت شود خانم پیلار فرزند واقعی سالوادور دالی وی وارث ماترک این هنرمند خواهد بود. ثروتی که بگفته وکیل خانم پیلار بالغ بر ۲۵ درصد میراث دالی است.

نبش قبر از ساعت ۸ شب به وقت محلی آغاز شد و موزه به روی عموم مردم و خبرنگاران بسته است. همچنین برای جلوگیری از عکاسی از طریق پهپاد سقف موزه، مقبره و مسیر انتقال به خودروی حمل جسد پوشیده شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟