قطر: حمله هکری با حمایت دولت از امارات آغاز شد

قطر: حمله هکری با حمایت دولت از امارات آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مقامات کشور قطر روز پنجشنبه بیستم ژوئیه در یک کنفرانس مطبوعاتی جدید در شهر دوحه، پایتخت این کشور اعلام کردند که امارات متحده عربی از ماه آوریل اقدام به هک کردن خبرگزاری رسمی قطر کرده است.

عثمان سالم الحمود نایب، رئیس اداره امنیت انفورماتیک قطر با اشاره به پیچیدگی و کیفیت بالای سسیستم هکرها آنان را به یک منبع دولتی مرتبط دانست. وی گفت سرقت اینترنتی با همدستی دو نفر انجام شده که یکی از آنان اطلاعات را ازطریق پیام اسکایپی به نفر دوم رسانده و نفر دوم با استفاده از اطلاعات بدست آمده کنترل سیستم را در دست گرفته است.

ژنرال علی محد المهندی رئیس کمیسیون حقیقت یاب قطر در این کنفرانس گفت که دادستانی کل کشور این ماجرا را دنبال خواهد کرد.

خصومت عربستان سعودی و چند کشور عربی علیه قطر از آنجا شروع شد که سخنان منتشر شده از قول شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در خبرگزاری رسمی این کشور تفرقه انگیز و مخالف سیاست کشورهای عرب ارزیابی شد. این مسئله به تنش سیاسی در منطقه دامن زد و به تحریم قطر توسط این کشورها انجامید.

بنا به ادعای قطر، هکرها در ساعات پایانی بیست و چهارم ماه مه (سوم خرداد) به سایت خبرگزاری رسمی قطر حمله کردند و پیش از آنکه فعالیتشان ردیابی و متوقف شود، به مدت سه ساعت کنترل پایگاه الکترونیکی خبرگزاری دولتی قطر را بدست گرفتند. آنها در این مدت توانستند سیستم های جاسوسی و نفوذی خود را در این پایگاه کار بگذارند و اطلاعات موجود و ای میل ها و کلید واژه های کارکنان را بربایند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امارات‌: در هک شدن رسانه‌های قطر دست نداشتیم

۱۰ کشور قوی و ضعیف از نظر امنیت سایبری؛ ایران در کدام گروه جای می‌گیرد؟

اطلاعات شخصی ۷۳ میلیون مشتری شرکت مخابراتی «ای‌تی‌ اند تی» در آمریکا به اینترنت درز کرد