عربستان و متحدانش ۱۸ شخص را به فهرست تروریست‌های مرتبط با قطر اضافه کردند

عربستان و متحدانش ۱۸ شخص را به فهرست تروریست‌های مرتبط با قطر اضافه کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

عربستان و متحدانش روز سه‌شنبه ۲۵ ژوئن نام ۱۸ فرد و گروه را به لیست سیاه تروریست‌های مرتبط با قطر اضافه کردند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین پیش از این ۵۹ شخص و ۱۲ سازمان را به‌عنوان گروه‌های تروریستی مرتبط با دوحه معرفی کرده بودند.

این خبر در حالی منتشر شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سفر منطقه‌ای خود به خاورمیانه را مثبت و سازنده ارزیابی کرد. آقای اردوغان، برای میانجیگری در بحران قطر به ریاض، کویت و دوحه سفر کرده بود. اطلاعات مشخصی از گفتگوهای وی با مقام‌های عالی‌رتبه این کشورها منتشر نشده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، خالد سعيد فضل راشد البوعينين، شقر جمعه خميس الشهوانی، صالح احمد الغانم شهروندان قطری، عبدالله محمد علی اليزيدی، أحمد علی احمد برعود و محمد بكر الدبا، شهروندان یمن، الساعدی عبدالله ابراهيم بوخزيم و احمد عبدالجليل الحسناوی از لیبی و حامد حمد حامد العلی از کویت به عنوان اشخاص حقیقی و موسسه خیریه بلاغ، انجمن خیریه احسان، موسسه خیریه رحمت، همگی از یمن، مجلس شوراى انقلابیون بنغازی، مركز رسانه ای سرایا، خبرگزاری بشرى، گروه راف الله السحاتی، کانال ماهواره ای نباء و مؤسسه فرهنگی، دعوی (تبلیغاتی) و رسانه ای تناصح همگی از لیبی، به لیست تروریست‌های مرتبط با قطر اضافه شده اند.

عربستان و متحداش از پنجم ماه ژوئن با قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر، این کشور را عملا محاصره کردند. درخواست‌های ۱۳ گانه این کشورها از قطر برای عادی‌سازی روابط با پاسخ منفی دوحه مواجه شد.

در این صفحه می‌توانید اخبار مرتبط با بحران قطر را دنبال کنید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر منطقه‌ای اردوغان؛ «جهان اسلام به اتحاد نیاز دارد، نه تفرقه جدید»

امپراتوری سریال‌های تلویزیونی ترکیه از عربستان تا شیلی

رقص میله در بیروت؛ دختران لبنانی برای فرار از استرس به کلاس‌ رقص پناه می‌آورند