ترامپ: شگفت زده خواهم شد اگر ایران به برجام پایبند بماند

ترامپ: شگفت زده خواهم شد اگر ایران به برجام پایبند بماند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که روز سه شنبه در جمع هوادارانش در ایالت اوهایو صحبت می کرد بار دیگر ایران را در مورد پایبندی به برجام تهدید کرد و گفت: « اگر آنها آنطور که باید به توافق هسته ای پایبند نباشند، باور کنید که مشکل خیلی خیلی بزرگی برایشان بوجود خواهد آمد.»

آقای ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد تلویحی از دولت باراک اوباما در مورد توافق هسته ای، در باره رویکرد تهران به توافق حاصل شده با واشنگتن تصریح کرد: «شاید فکر می‌ کردید که آنها بیایند بگویند آمریکا، دستت درد نکند، واقعا دوستتان داریم. اما به جای این کار، جسورترهم شده‌اند. چنین شرایطی دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد.»

در همین حال دونالد ترامپ در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت اگر ایران در جریان گزارش سه ماه آینده در ارتباط با پایبندی به برجام، به تعهدش عمل کرده باشد، او شگفت زده خواهد شد.
آقای ترامپ در این مصاحبه روز سه شنبه گفت: «ما خیلی با آنها مهربان بودیم که پایبندی شان را تایید کردیم. ما مطالعه دقیقی در اینباره انجام دادیم.» دونالد ترامپ با تاکید بر احساس شخصی اش به عدم پایبندی تهران به برجام، اضافه کرد: «علیرغم احترام زیادی که برای اعضای تیمی که برای بررسی جزء به جزء برجام فعالیت می کنند، باید بگویم اگر دست من بود، همان ۱۸۰ روز پیش، عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای را اعلام می کردم.»

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که «آیا انتظار دارید دفعه بعد اعلام شود ایران به توافق پایبند نبوده است؟» می گوید: «شخصا بله. فکر می کنم که آنها پایبند نخواهند بود. به نظرم آنها از مزایای این کشور و مزایای رئیس جمهوری به نام باراک اوباما بهره برده اند. انتظار ندارم که آنها دفعه بعد به توافق پایبند باشند.»

دونالد ترامپ همچنین گفته است:‌ «ساده تر این است که بگوییم آنها مطابق توافق عمل کرده اند اما اشتباه است. آنها پایبند نیستند. در هر حال باید دید چه اتفاقی می افتد. منظورم در سه ماه آینده است.»

In WSJ interview, Trump slashes Sessions, rethinks Iran and eyes tax overhaul https://t.co/M6e9FRxPG8

— WSJ Europe (@WSJeurope) July 26, 2017

رئیس جمهوری آمریکا باید هر سه ماه پایبندی ایران به توافق برجام را به کنگره اعلام کند.

این هشدار از سوی دونالد ترامپ در حالی منتشر می شود که کاخ سفید یک هفته پیش پایبندی ایران به برجام را تایید کرده بود.

دونالد ترامپ در حالی این هشدار را مطرح می کند که روز سه شنبه مجلس نمایندگان آمریکا تحریم های ایران و روسیه را با اکثریت آراء تصویب کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیاست خارجی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

محاکمه تاریخی رئیس جمهوری سابق؛ دادستان پرونده: ‌ترامپ دست به توطئه‌چینی مجرمانه زده است

مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت