جشن فلسطینی ها در بیت المقدس؛ اسرائیل گیت ها و دروبین های امنیتی را برچید

جشن فلسطینی ها در بیت المقدس؛ اسرائیل گیت ها و دروبین های امنیتی را برچید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

مقامات اسرائیلی تمام گیت های فلزیاب کنترل نمازگزاران و همچنین دوربین ها امنیتی را از ورودی های مسجد الاقصی جمع آور کردند. اقدامی که با جشن و پایکوبی فلسطینی ها همراه شد.

با این حال فضا همچنان تنش آلود است و احتمال رخ دادن درگیری های خشن بین فلسطینی ها و نیروهای نظامی اسرائیل در جریان نماز جمعه فردا وجود دارد.

با اینکه فلسطینی ها به خواسته هایشان در بازگشت وضعیت به پیش از نصب تجهیزات امنیتی در ۱۴ ژوئیه رسیده اند با این حال هنوز امام مسجد الاقصی نپذیرفته است تا نماز را در داخل مسجد برگزار کند.

نماز صبح پنج شنبه مسلمانان در بیرون از مسجد الاقصی و با تدابیر امنیتی برگزار شد.

در جریان درگیری های هفته گذشته در بیت المقدس و کرانه باختری ۵ فلسطینی و ۳ اسرائیلی کشته شدند.

تشدید فشارهای بین المللی اسرائیل را مجبور کرد که در نهایت تمام تجهیزات امنیتی را از ورودی های مسجد الاقصی جمع آوری کند با این حال مقامات اسرائیل گفته اند که شبکه ای از دوربین های مدار بسته پیشرفته بر اساس تکنولوژی بیومتریک را در این محل راه اندازی خواهند کرد.

از سوی دیگر روز چهارشنبه خبرگزاری ایسنا نامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به حسن روحانی را منتشر کرد. آقای هنیه در این نامه از رهبران کشورهای اسلامی از جمله حسن روحانی درخواست کرده که با استفاده از ابزارهای قدرت دیپلماتیک، قانونی، مردمی و رسانه ای به اسرائیل فشار بیاورند تا تجهیزات امنیتی را از این مسجد جمع آوری کند.

آقای هنیه در این نامه گفته است:‌ «ملت فلسطین و برادرانش در امت اسلامی مخالف هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی هستند که به حاکمیت انحصاری اسلامی بر مسجد الاقصی آسیب رساند. ملت فلسطین همزمان که درخشان‌ترین حماسه های پایداری و مقابله با زورگویی رژیم صهیونیستی و تروریسم شهرک نشینان تندرو مورد حمایت دولت اشغالگران را رقم می‌زند، چشم امید به نقش و تلاش‌های شما بسته است که تاثیر بسزایی در نبرد دفاع از مسجد الاقصی دارد و تاریخ مواضع شجاعانه شما در حمایت از مسجد الاقصی و ثبات و پایداری ملت فلسطین را ثبت خواهد کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت

تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در غزه؛ نتانیاهو سفر هیات اسرائیلی را به آمریکا لغو کرد