مسکو از آمریکا خواست تعداد دیپلمات‌های خود در روسیه را کاهش دهد

مسکو از آمریکا خواست تعداد دیپلمات‌های خود در روسیه را کاهش دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک روز پس از آنکه سنای آمریکا نیز طرح تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرد، وزارت خارجه روسیه دربیانیه‌ای این تحریم‌ها را غیرقانونی دانست و به آن واکنش نشان داد.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه روز جمعه ۲۸ ژوئیه صادر کرد، آمده است که تصمیم کنگره آمریکا در مورد تحمیل تحریم‌های جدید علیه این کشور تایید کننده تهاجم شدید آمریکا در امور بین‌المللی است.

در عین حال وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اقدام یک‌جانبه آمریکا به کاهش دیپلمات های روسیه در آن کشور، از آمریکا خواسته تا به عنوان یک پاسخ متناسب، تعداد دیپلمات های خود در روسیه را تا اول سپتامبر سال جاری کاهش دهد. دولت آمریکا در ماه دسامبر گذشته ۳۵ دیپلمات روسیه را از کشور خود اخراج کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه پیشنهاد شده که در تطبیق با تعداد دیپلماتهای روسیه در آمریکا، واشنگتن نیز دیپلمات های خود در سفارت این کشور در مسکو و سرکنسولگری های ایالات متحده در شهرهای سن پترزبورگ، یکاترینبورگ و ولادی وستوک را در مجموع به ۴۵۵ نفر کاهش دهد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرده که از اول ماه اوت استفاده سفارت آمریکا از انبارهایش در خیابان «داروژنایا» و ویلایش در منطقه «سربرینی بور» در مسکو را متوقف خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام سفارت آمریکا در مسکو آورده است که ایالات متحده حدود ۱۱۰۰ کارمند دیپلماتیک در روسیه دارد که ۳۰۰ نفر آنها در سفارت آمریکا در مسکو کار می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحریم های جدید ایران و روسیه روی میز کاخ سفید

فرانسه جنبه قانونی تحریم های کنگره آمریکا علیه روسیه را زیر سوال برد

واکنش روسیه به تحریم آمریکا: غم انگیز و بسیار غیر دوستانه