یک «کودک ربایی» دیگر اینبار در مشهد؛ عکس ملیکا در صدر شبکه‌های اجتماعی

یک «کودک ربایی» دیگر اینبار در مشهد؛ عکس ملیکا در صدر شبکه‌های اجتماعی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بعد از آتنا، یوسف و بنیتا اینبار خبر گم شدن «ملیکا» دختر ۱۸ ماهه مشهدی در شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده پخش شده است.

ملیکا و خواهر پنج ساله‌اش بعد از ظهر یکم مرداد مشغول بازی بودند که پدر متوجه غیبت ملیکا می‌شود. پدر ملیکا به روزنامه جام جم می‌گوید: «ماجرای بنیتا و آتنا را خوانده بودم. یک لحظه ترسیدم دخترم هم به سرنوشت آن‌ها دچار شود. همراه همسرم جست‌وجو در محله را آغاز کردیم. کسی دخترم را ندیده بود. همسایه‌ها وقتی از ماجرا با خبر شدند، با ما همراه شدند. هر چه بیشتر می‌گشتیم، بیشتر ناامید می‌شدیم.»

Une publication partagée par ملیکا علی احمدی_مشهدرسالت۹۱ (@melikaaliahmadi_official) le 27 Juil. 2017 à 8h45 PDT

از سوی دیگر طبق نوشته ایلنا، خواهر ملیکا به پدرش گفته است که خواهرش را یک زن و مرد پراید سوار با خود برده‌اند.

در یک ماه و نیم اخیر نام چند کودک به‌عنوان کودکان گمشده یا ربوده شده در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام و تلگرام در بین ایرانی‌ها بسیار دست به دست شد. نام آتنا اصلانی دختر بچه هفت ساله پارس آبادی نخستین بار در روز ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ در شبکه‌های اجتماعی پخش شد اما بعد از گذشت ۲۰ روز جسد او در پارکینگی پیدا شد. یوسف پسربچه سه سال و نیمه، ۲۷ تیر امسال هنگام بازی از خانه‌ای در شرق تهران خارج شد و دیگر برنگشت. خانواده او تصاویر کودکشان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. یوسف خوش شانس بود و بعد از پنج روز پیدا شد. بنیتا همزمان با گم شدن یوسف در حالیکه در خودروی پدرش بود به همراه خودرو دزدیده شد. جسد این دختر ۸ ماهه شش روز بعد از حادثه در پاکدشت پیدا شد.

هم اکنون نیز نام و عکس‌های «ملیکا» در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است. پدر ملیکا درباره اقدام‌هایی که بعد از گم شدن کودکش انجام داده است، می‌گوید: «به کلانتری محل رفتم و شکایت کردم. پرونده به پلیس آگاهی رفته است. چهار دوربین در اطراف خانه‌مان بود که از اداره آگاهی به من نامه دادند، فیلم دوربین‌ها را گرفتم و تحویل ماموران دادم. »

Une publication partagée par ملیکا علی احمدی_مشهدرسالت۹۱ (@melikaaliahmadi_official) le 27 Juil. 2017 à 8h41 PDT

این پدر در معرفی خود می‌گوید: «یک کارگر ساده شهرداری هستم و نمی‌دانم باید چکار کنم. در این مدت همه جا را گشته‌ایم اما اثری از دخترم به‌دست نیاوردیم. به همین خاطر تصمیم گرفتم مشخصات او را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنم تا مردم برای یافتن دخترم کمک کنند.»

در نزدیکی خانه پدر ملیکا یک کانال آب است که احتمال سقوط دختر در داخل آن هم وجود داشت. به همین خاطر امدادگران هلال‌احمر به جست‌وجو در آنجا پرداختند اما اثری از دختر بچه به‌دست نیامد. پدر می‌گوید: «کانال آب از خانه فاصله دارد و فکر نمی‌کنم ملیکا بتواند خود را به آنجا برساند.»

Une publication partagée par هشدار بنيتا (@benitaalertt) le 30 Juil. 2017 à 3h14 PDT

همزمان با مرگ بنیتا که در جامعه ایران واکنش‌های زیادی در پی داشت، هشتگی با عنوان هشدار_بنیتا نیز در شبکه های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام ایجاد شد. این هشتگ در واقع کارزاری برای اطلاع رسانی درباره کودکان گم شده یا ربوده شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال جسد بنیتای هشت ماهه به پزشکی قانونی

ماجرای قتل آتنا اصلانی؛ متهم سابقه‌دار کیست؟

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود