آمریکا و ژاپن: کره شمالی تهدیدی جدی و در حال رشد است

آمریکا و ژاپن: کره شمالی تهدیدی جدی و در حال رشد است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در یک گفتگوی نسبت به فعالیت‌های نظامی کره شمالی هشدار دادند و برنامه موشکی این کشور را تهدیدی «جدی و رو به رشد» خواندند.

ژاپن تصمیم گرفته است تا در اقدامی یکجانبه تحریم های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کند این تحریم‌ها دو شرکت چینی را هم در بر می گیرد. به نظر می رسد که این شدت عمل در ارتباط با فرود آمدن موشک کره شمالی در آبهای ویژه تجاری ژاپن باشد که اگرچه حادثه خسارتی به بار نیاورد اما باعث عکس العمل شدید توکیو شد. مقامات این کشور اعلام کرده بودند که به شدیدترین شکل ممکن اعتراض خواهد کرد.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز یکشنبه (۳۱ ژوئیه) اعلام کرد فراخواندن جلسه اضطراری شورای امنیت در ارتباط با پرتاب موشک میان قاره ای کره شمالی «بی فایده» است. به نظر خانم هیلی در شرایطی که پیونگ یانگ همچنان بی اعتنا به قطعنامه های سازمان ملل آنها را نقض می کند برگزاری چنین نشستی بی فایده است و به جایی نمی رسد.

آزمایش موشک قاره پیمای کره شمالی در روز جمعه گذشته خشم آمریکا و کشورهای همسایه کره شمالی را برانگیخته است. این کشورها آزمایش های مکرر پیونگ یانگ را تهدیدی مستقیم علیه خود و خطری بزرگ برای صلح منطقه می دانند.

روز شنبه نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی، در جریان یک مانور نظامی مشترک اقدام به پرتاب موشکهای زمین به زمین کردند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که بدون توجه به اعتراض این کشورها به آزمایش های موشکی خود ادامه می دهد با تکیه برتوان نظامی خود گفته است که این کشور می تواند هر نقطه ای از خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی: سراسر آمریکا در تیررس موشک های ما است

موشک بالستیک کره شمالی در آبهای منطقه ویژه تجاری ژاپن فرود آمد

آزمایش موشکی آمریکا و کره جنوبی؛ آخرین واکنش ها به اقدام پیونگ یانگ